اهمیت ساخت مساجد بیش از مدرسه سازی است

بخشدار ماهیدشت، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مسجد سازی در جامعه، ضرورت ساخت مسجد و اهمیت آن را بیش از مدرسه سازی عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمانشاه، علیرضا حیدری، بخشدار ماهیدشت، امروز(27 اردیبهشت) در مراسم کلنگ زنی مسجد روستای دوکوشکان رضاخانی بخش ماهیدشت، با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ مسجد سازی در جامعه، گفت: اهمیت ساخت مساجد با توجه به جایگاه و تأثیرگذاری این خانه های امن الهی، حتی بیش از مدرسه سازی است.

 

وی شکل‌گیری مساجد را از مصادیق بارز جامعه اسلامی خواند و اظهار داشت: مسجد، از نخستین نهادهایی است که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم(ص) از مکه به مدینه شکل گرفت.

 

حیدری، تصریح کرد: نقش آفرینی مساجد در تمامی عرصه‌ها و شئون جامعه اسلامی، سبب توسعه و گسترش فرهنگ و تمدن اسلامی بوده و هست.

 

بخشدار ماهیدشت، در ادامه با تأکید بر احیای جایگاه مساجد و رونق بخشی به این مراکز، گفت: این مسجد در زمینی به مساحت بیش از 500 متر مربع شامل شبستان، محوطه و دو اطاق مجزا با اعتبار اولیه 150 میلیون ریال احداث می شود.

 

وی ادامه داد: بالغ بر 78 میلیون ریال از اعتبار اولیه ساخت مسجد از محل اعتبارات استانی و 72 میلیون ریال نیز از محل خود یاری اهالی روستا تامین شده است.

 

حیدری، در پایان گفت: 24 مسجد در بخش ماهیدشت وجود دارد و تعداد 3 مسجد نیز در حال ساخت است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 39208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha