" کتاب" فرهنگ درست اندیشی و زیرساخت توسعه فرهنگی جامعه

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز با تاکید بر اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: "کتاب" بیانگر فرهنگ درست اندیشی است.

حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز با اشاره به جایگاه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در دین مبین اسلام از کتاب و کتابخوانی به عنوان زیرساخت اساسی توسعه فرهنگی و علمی هر جامعه ای یاد کرد.

 

به گفته صالحی، کتاب مسیرهای روشن را به انسان نشان می دهد و انسان را از مسیرهای تاریک و گمراهی ها نجات می دهد.

 

این مسئول با بیان این مهم که هم کتاب خوب داریم و هم بد توضیح داد: کتاب پاسخ به ابهامات ذهنی است؛ هرچند نباید فراموش کرد که هم کتاب خوب داریم هم کتاب بد، از این رو در انتخاب آن باید دقت کرد.

 

حجت الاسلام صالحی در ادامه با اشاره به مولفه های تاثیر گذار بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی افزود: چند مولفه تاثیرگذار بر فرهنگ کتاب و کتابخوانی قیمت کتاب ، مرغوبیت کتاب و سهل الوصول بودن کتاب است، معتقدم چنانچه برنامه ریزی ها به صورتی انجام شود که افراد با قیمت پایین و آسان بتوانند کتاب مورد نیاز خود را تامین کنند توسعه فرهنگ کتابخوانی محقق می شود.

 

وی در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: فراهم آوردن شرایط محیط کتابخوانی، امنیت روحی و عاطفی در کتابخانه ها از جمله شرایط زیر ساختی است.

 

صالحی، تصریح کرد: کتاب یعنی فرایند چند جانبه – چند شاخصه یعنی مولفه هایی که در همه ابعاد حرفی برای گفتن دارد کتاب می تواند در بخش های مختلف زندگی انسان که در مجموع سبک زندگی اسلامی او است مثمر ثمر باشد.


توسعه علمی بشر مرهون فرهنگ کتابخوانی است

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: با شواهد و دلائل مستند از پیشرفت جوامع انسانی در عرصه های مختلف می توان به این نتیجه رسید که توسعه علمی بیشتر البته از فرهنگ مرهون زیر ساخت فرهنگ کتابخوانی است.

 

وی جامعه ایران اسلامی را در دوره های پیشرفت علمی و فرهنگی بهترین گزیده اشاره ای  خواند و گفت: پیشرفت همواره مرهون باور به توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

 

این مسئول اظهار کرد: از نوجوانی در کتابخانه کانون فرهنگی هنری مسجد جامع در همدان بصورت عضو دائم کتابخانه فعال بودم و در طول حیاتم کتاب قرآن و نهج البلاغه، بهترین و دائمی ترین کتابهایی است که خوانده و می خوانم.

 

در پایان مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز بیان کرد: نقش خانواده ها در توسعه فرهنگ کتابخوانی اساسی است، آنان در تمامی زمینه ها به خصوص سبک زندگی کودکان خود موثر هستند خانواده ها با برنامه ریزی و آشنایی بخشی به خانواده ها در روشن کردن مسیر زندگی آنها موثر اند.

 

پایان پیام/

کد خبر 392258

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha