«روز اسلام» در برزیل

مسلمانان برزیلی 12 می مصادف به«روز اسلام» را در شهر سائوپائولو جشن گرفتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مسلمانان شهر سائوپائولو برزیل، 12 می را که مصادف با«روز اسلام» در این کشور بود، در سالن پارلمان شهر گردهم آمده و جشن گرفتند.
در این روز، شهر سائوپائولو شاهد حضور اقلیتهای مسلمان برزیلی بود که برای شرکت در مراسم روز اسلام از سوی اتحاد ملی اسلامی دعوت شده بودند.
بروتوگینس کی روز، نماینده فدرال برزیلی گفت: مسلمانان نقش فعالی در ساخت دولت برزیل داشته اند.
وی با اشاره به اینکه برخی رسانه ها به دلیل بدفهمی هنوز نسبت به اسلام دید خوبی ندارند، اظهار داشت: تمامی اقدامات برای محکوم کردن رسانه هایی که اسلام را نشانه گرفته اند، به کار بسته می شود.
شیخ جهاد حماده از اعضای شورای عالی امور اسلامی در برزیل گفت: مسلمانان در برزیل غریب نیستند، بلکه جزئی از جامعه برزیل به شمار می روند و تمام تلاش خود را برای نامگذاری این روز به نام روز ملی به کار خواهیم برد.
وی ضمن محکوم کردن رسانه های ضد اسلامی، اظهار داشت: این حرکت رسانه ها تاثیری بر مسلمانان نخواهد گذاشت، بلکه نیرو وقدرت آنها را در دفاع از اسلام بیشتر خواهد کرد.
وی تصریح کرد: اقدامات رسانه های ضد اسلامی بر خلاف قوانین برزیل که خواهان عدل و عدالت است، است.
در پایان مراسم، از برخی از شخصیتهای اسلامی تجلیل به عمل آمد و اتحادیه موسسه های اسلامی برزیل نیز در این مراسم حضور داشته و کتابهای اسلامی را به زبان پرتغالی در میان مردم توزیع کردند.
بنابر گزارش اسلام آنلاین، برزیل همچنین به تازگی به سازمان کنفرانس اسلامی درخواست داده تا با عضویت آنها به صورت ناظر در این سازمان موافقت کند.
اکمل الدین احسان اوغلو، دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی نیز گفت: اقدامات قانونی برای طرح قانونی عضویت به سازمان در حال انجام است.
یک منبع آگاه از سازمان کنفرانس اسلامی گفت: پیوستن برزیل به سازمان یک فعالیت بزرگ دیپلماسی به شمار می رود، به ویژه آنکه این کشور، تشکیل دولت فلسطین را به رسمیت شناخته است.
سازمان کنفرانس اسلامی در حال حاضر 5 عضو ناظر دارد و روسیه یکی از این ناظران است.
پایان پیام/



 

کد خبر 39244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha