توزیع بیش از یک هزار نسخه از کتاب "نشان بی نشان ها"در یادواره شهدا

خبرگزاری شبستان: جانشین آماد و پشتیبانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری یادواره شهدای آماد خبر داد و افزود: بیش از یک هزار نسخه از کتاب "نشان بی نشان ها" چاپ و بین شرکت کنندگان در یادواره توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ حسن حکمتیان، جانشین آماد و پشتیبانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (20 مرداد) در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: دومین یادواره شهدای آماد و پشتیبانی سپاه فتح استان شامل 30 شهید که پنج نفر از آنان سردار و 26 نفر رزمنده هستند، 22 مرداد ماه جاری در حسینیه عاشقان ثارالله یاسوج برگزار می شود.

حکمتیان هدف از برگزاری این یادواره را اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر این که «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» ، ارج نهادن به خانواده محترم شهدا و تجدید پیمان با شهدا برای ادامه راه پاسداری از ارزش های انقلاب خواند.

وی در ادامه، افزود: نگاه به یادواره شهدا ارزشی آرمانی و تحول زاست که می تواند جامعه را پویا و تکرار و تذکری برای ما باشد که از راه شهدا غافل نشویم.

این مسئول بهترین رویکرد را عمل به مرام شهدا دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری را نباید تنها نگذاریم؛ همان طور که شهدا در زمان امام راحل مثل پروانه ای به دور وجود ایشان می گشتند.

حکمتیان شهدای آماد و پشتیبانی را از مظلوم ترین شهدای جنگ تحمیلی دانست و اذعان کرد:شهدای آماد نقش به سزایی در موفقیت و پیروزی رزمندگان اسلام ایفا کرده و در این راه از بالاترین سرمایه خود یعنی جان گذشتند تا ارزش ها و آرمان ها زنده بماند.

وی خلق صحنه های ایثار و فداکاری در تدارکات، جبهه و جنگ را متاثر از قدرت معنوی و عاشورای حضرت ابوالفضل (ع) دانست و تصریح کرد: الگوی رزمندگان تدارکات حضرت ابوالفضل العباس علیه الاسلام بود که در شریعه فرات آب ننوشید تا آب به خیمه گاه امام حسین علیه الاسلام برساند.

جانشین آماد و پشتیبانی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماد و پشتیبانی وظایف متعددی در جنگ داشت که از مهم ترین برنامه ها تامین تغذیه رزمندگان از عقبه تا خط نخست جنگ، تهیه امکانات زیست خواب، اردوگاهی و همه اقلام و نیازمندی های رزمندگان در جبهه، تهیه خودرو و جنگ افزار، تهیه اقلام مهندسی نظیر ساخت پناهگاه و سنگر، تهیه مهمات جنگ، تهیه اقلام بهداری نظیر آمبولانس و پشتیبانی کامل از بهداری در جنگ، تعمیر سلام و خودروهای جنگی، جذب و هدایت کمک های مردمی است.

حکمتیان در ادامه به اقداماتی که تا قبل از برگزاری یادواره توسط معاونت آماد و پشتیبانی صورت گرفته اشاره و یاداور شد: دیدار با خانواده شهدای آماد و پشتیبانی، جمع آوری اطلاعات، زندگی نامه، وصیت نامه، خاطرات، دست نوشته ها و دل نوشته های شهدای آماد، تهیه و چاپ کتاب "نشان بی نشان ها" از زندگی نامه 30 شهید این مجموعه، تجلیل از جانبازان و جمع آوری خاطرات و دل نوشته های این عزیزان از دیگر برنامه هایی بود که به دلیل عدم فرصت کافی انجام نشد.

این مسئول سپاهی با بیان این که شهدای آماد و پشتیبانی حق بزرگی بر گردن ما دارند، اظهار داشت: در روز برگزاری یادواره شهدای آماد بیش از یک هزار نسخه از کتاب "نشان بی نشان ها" بین شرکت کنندگان در یادواره توزیع می شود.

وی هماهنگی بین فرماندهی سپاه، ستاد کنگره شهدا و بنیاد شهید و ارسال اطلاعات کامل شهدا به مرکز (تهران)، ایجاد سایت یادواره شهدا، تهیه مستندات شهدا، ارسال پیامک توسط مخابرات، بسیج سازندگی، بسیج عشایر و سپاه بویراحمد را از دیگر اقدامات جهت برگزاری یادواره ای در خور شان شهدای آماد عنوان کرد.

این مسئول از حضور سخنران کشوری در این یادواره خبر داد و از عموم مردم و اصحاب رسانه دعوت کرد با حضور خود یاد و خاطره شهدا را گرامی بدارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 392539

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha