لایحه تشکیل نظام رسانه ای کشور تدوین می شود

خبرگزاری شبستان: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح های حمایت از خبرنگاران، گفت: لایحه تشکیل نظام رسانه ای کشور در حال تدوین و بررسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، جلیل جعفری بنه، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی شامگاه گذشته(22 مرداد) در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار در تالار شهریار، اظهار داشت: لایحه تشکیل نظام رسانه ای کشوردر 9 فصل و 78 ماده در حمایت از رسانه ها در حال تنظیم است.


عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه اگر این سازمان تشکیل یابد، بسیاری از مشکلات خبرنگاران به مانند امنیت شغلی و معیشت آنها مرتفع می شود، افزود: این لایحه 9 فصلی به منظور ساماندهی و حل مسائل حرفه ای و معیشتی قشر زحمت کش خبرنگار در حال تهیه است.


جعفری بنه، صندق حمایت از رسانه ها و توجه به آینده شغلی خبرنگاران را از جمله فصل های این لایحه عنوان کرد و گفت:علاوه بر این مهم لایحه اصلاح قانون مطبوعات در دستور کار قرار دارد و این لایحه که لایحه جامع رسانه نام دارد، جایگزین قانون مطبوعات فعلی می شود.


نمایده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، مسئولیت خبرنگاری را حساس، خطیر، شریف و پر خطر خواند و بیان داشت: این مسئولیت ضرورتی مهم برای رشد و توسعه کشور محسوب می شود و این در حالی است که خبرنگاران به تناسب شغلی که دارند از نظر مادی و رفاهی کم برخوردار هستند.


ناراحتی های چند روز پیش رئیس جمهور به خاطر دخالت های افراطی گرایان داخلی بود

در ادامه این مراسم کمال الدین پیرموذن سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل و نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس در سخنانی تاکید کرد: سال 93 سال همنشینی فرهنگ و اقتصاد است چراکه دولت کمر همت به حمایت از رسانه ها و اهالی فرهنگ و هنر کشور بسته است.


پیرموذن، در پایان سخنان خود تعامل عزت خواه با دنیا را سرلوحه دیپلماسی نرمش قهرمانانه عنوان کرد و گفت: ناراحتی های چند روز پیش رئیس جمهور به خاطر این بود که افراطی گرایان داخلی عرصه را بر رئیس جمهور تنگ کرده بودند تا اینکه کاسه صبر وی لبریز شد و با آن لحن به آنها جواب داد.


پایان پیام/
 

کد خبر 393296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha