اتحادیه صنفی خبرنگاران سازوکاری برای جلوگیری از تخلفات مطبوعات است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، گفت: هویت صنفی در قالب انجمن یا اتحادیه برای تخلفات نشریات و سایر موارد می تواند سازوکاری برای جلوگیری از تخلفات مطبوعات باشد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از اردبیل، سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، شامگاه گذشته(17 تیر) در حاشیه نشست خبری به مشکلات مطرح شده در نشست هم اندیشی استاندار با اهالی مطبوعات پاسخ داد و اظهار کرد: هفت محور در مسایل مطرح شده در نشست هم اندیشی استاندار با اهالی مطبوعات مطرح شد که عمده گلایه ها و انتقادات در مورد ساماندهی آگهی ها و عدم رعایت تعرفه از سوی روابط عمومی هاست که در اکثر موارد، تخلفات از سوی خود نشریات صورت گرفته و با چانه زنی مسئولان نشریه با مدیران یا روابط عمومی کمترین هزینه برای آگهی پرداخت شده که با ایجاد سازوکار صنفی یک بازرسی از سوی خود نشریات برای خودشان است و این بهترین راه حل است.


وی، با اشاره به اینکه گلایه خبرنگاران و اهالی مطبوعات مربوط به مسایل مالی است، تصریح کرد: خبرنگاران می توانند با هویت بخشی به کار خود و ایجاد اتحادیه صنفی و یا در قالب انجمن به تخلفات مرتکب شده نشریات رسیدگی کنند و این سازوکاری برای جلوگیری از تخلفات مطبوعات باشد زیرا از لحاظ قانونی مراجع انتظامی نمی تواند در این موارد دخالت مستقیم داشته باشد.


اسحاقی، با بیان این مطلب که ضوابطی برای ایجاد اتحادیه برای تمام رشته های هنری اتخاذ شده است، خاطر نشان کرد: فقط مطبوعات نیست که نیازمند اتحادیه است حتی سایر رشته های فرهنگی و هنری زیر مجموعه ارشاد نیز گلایه های در مورد عدم رعایت قانون کپی رایت و سایر موارد دارند که سعی شده است تا با ایجاد اتحادیه های صنفی نظارت به خود هنرمندان و اهالی فرهنگ سپرده شود تا راه حل های منطقی برای این جریانات پیدا شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اعلام اینکه بیمه خبرنگاران از طریق سایت سمان صورت می گیرد، افزود: مشکلاتی مالی دولت قبل موجب بروز اشکالاتی در خدمات رسانی به خبرنگاران در مورد بیمه شد که این مسئله مرتفع شد و وزارت متبوع قول مساعد در بازگشایی خدمات بیمه ای برای خبرنگاران داد.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه ساماندهی خبرنگاران و شناسنامه دار شدن نشریات یکی از راه های تصمیمات درست برای بحث آموزش است، گفت: با رتبه بندی و درجه بندی نشریات می توان در برگزاری کارگاه های آموزشی و سطح بندی این دوره تصمیمات درستی گرفت و اهالی مطبوعات باید همکاری مضاعفی در این مورد داشته باشند.


اسحاقی، با بیان این مطلب که بانک تجارت به عنوان بانک عامل حوزه فرهنگ و هنر در استان فعال است، یادآور شد: اهالی مطبوعات می توانند با تشکیل تعاونی ها از تسهیلات در نظر گرفته شده توسط اداره کل ارشاد استفاده کنند.


وی، با اشاره به اینکه تعمیرات ساختمان خانه مطبوعات پایان یافته است، عنوان کرد: در حال برگزاری دوره آموزشی برای مدیران و فعالان مطبوعات مسئول هستیم و در این زمینه هر پیشنهادی که ارائه شود مورد ارزیابی قرار گرفته و عمل خواهد شد.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه نظارت پی در پی برای انتشار منظم مطبوعات در نظر گرفته شده است، افزود: از اردوهای پیشنهادی برای فعالان مطبوعاتی استقبال و حمایت ویژه می کنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 383913

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha