اسرائیل به دنبال راه برون‌رفت آبرومندانه از مسئله غزه است

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه رأس محور مقاومت ایران است، گفت: اسرائیل شکست را پذیرفته است اما به دنبال راه برون‌رفت آبرومندانه از مسئله غزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، حمیدرضا مقدم‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته (22مرداد) در نشست بزم اندیشه با عنوان «آغاز و پایان جنگ غزه، کجا و چگونه؟» با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اظهار کرد: تضعیف نظم دولت‌محور نظام جهانی و تغییر قالب و شکلی که سال‌ها در دنیا مالکیت داشته، آرامش ظاهری بر نظم جهانی و بن‌بست فکری و نظری از جمله مسائلی بوده که منجر به ایجاد نظم نوین جهانی در خاورمیانه و تحولات جدید در منطقه شده است.


وی افکار عمومی را در دنیای امروز یکی از بازیگران صحنه دانست و افزود: در ماجرای غزه می‌بینیم که چطور افکار عمومی بر تحولات تأثیر گذاشته، همچنین می‌بینیم که آرامش ظاهری و نظم جهانی به هم خورده و نیروها و ظرفیت‌های جدیدی در منطقه ایجاد شده است.


کارشناس مسائل سیاسی گفت: فروپاشی مبانی علم مدرن و نارضایتی عمومی ایجاد شده در مردم جهان از عوامل دیگر ایجاد نظم نوین جهانی جدید و تحولات منطقه‌ای است و حتی امروز شاهد خلق پدیده‌های جدیدی هستیم که این پدیده‌ها ایدئولوژی و نظریات گذشته را به چالش کشیده است.


وی با بیان اینکه امروز علم مدرن نمی‌تواند برای مسائل دنیا حل مسئله داشته باشد، خاطرنشان کرد: سازمان ملل و سازمان‌های وابسته به آن امروز در جهان کم‌اثر و یا حتی می توان گفت که بی‌اثر هستند و به دلیل نداشتن اثر نمی‌توانند برای مردم جهان خلق امنیت داشته باشند.


مقدم‌فر تصریح کرد: بایکوت شدن نظام سرمایه‌داری و افول جایگاه هژمونی آمریکا از دیگر عوامل ایجاد نظم نوین جهانی دیگر و فروپاشی نظم نوین جهانی گذشته شده است چراکه امروز شاهد بی‌اعتبار شدن آرمان‌های مدرنیته به دلیل سیاست‌های جانب دارانه دولتمردان غربی هستیم.


وی ابراز داشت: امروز می‌بینیم که عموم مردم جهان نسبت به شرایط ناراضی بوده و آرمان‌های مدرنیته حتی نتوانسته سعادت دنیوی را برای مردم محقق کند و همین سبب برهم زدن نظم نوین جهانی گذشته و علت ایجاد نظم جدید است.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: هیمنه آمریکا شکسته و در تمام دوران‌ها شاهد انزجار و نفرت به آمریکا بوده‌ایم چرا که شاهدیم سیاست‌های آمریکا در خاورمیانه شکست خورد و اعتراف تحلیلگران آنان را شاهد هستیم، بیداری ملت‌ها و خیزش آنان و روی آوردن به ایمان و معنویت نیز از دیگر عوامل مؤثر بر چرایی ایجاد یک نظم نوین جهانی دیگر و ایجاد تحولات در منطقه است.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه امروز در منطقه یک دوقطبی شکل گرفته که شامل محور مقاومت و محور سازش است، اظهار کرد: محور مقاومت شامل کشورهایی نظیر ایران و سوریه و محور سازش نیز شامل کشورهایی نظیر عربستان، قطر، مصر و ترکیه است.


وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا و غرب زمینه‌ای را پدید آورده‌اند تا گاهی مسئله را تبدیل به حل مسئله کنند و مصداق آن را در سوریه شاهد هستیم، تصریح کرد: در سوریه غربی‌‌ها به این فکر هستند که بشار اسد را که تا دیروز مسئله آنها بوده برای اهداف خود حل مسئله کنند.


مقدم‌فر در ادامه افزود: مشکلات اسرائیل، نگرانی از همگرایی حماس و تشکیلات خودگردان در فلسطین، کسب امنیت در برابر حماس و تخریب زیرساخت‌های غزه، احساس شکست و خروج از شکست‌های زنجیره‌ای، از جمله دلایلی است که سبب شده که اسرائیل به غزه حمله کند.


وی تاکید کرد: اسرائیل به خیال باطل خود در زمان جام جهانی و حملات داعش در عراق این کار را انجام داده تا افکار عمومی جهان متوجه مسابقات جام جهانی و تحولات عراق باشد که این پندار آنان غلط بود و افکار عمومی دنیا نسبت به این مسئله آگاه است.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه رأس محور مقاومت ایران است، ابراز داشت: جنگ 30 روزه در غزه طولانی‌ترین و وحشیانه‌ترین جنگ در طول 65 سال گذشته میان اسرائیل با مسلمان بوده است.


وی اشاره ای هم به کشتار کودکان بی گناه و تخریب‌ منازل مردم مظلوم غزه کرد و ادامه داد: در جنگ به غزه شاهد بالا گرفتن خشم مردم جهان نسبت به اسرائیل و تخریب وجه آن بودیم که در نهایت و با افزایش فشار افکار عمومی، کشورها و سازمان‌های حامی اسرائیل نهایتاً خواستار توقف حملات اسرائیل شدند.


مقدم‌فر ادامه داد: اسرائیل تلاش بسیاری کرد که این جنگ و اطلاعات در جهان منتشر نشود و لذا می‌بینیم که با وجود اینکه تمام رسانه‌های بزرگ دنیا در سرزمین اشغالی دفتر و خبرنگار داشتند، اما حتی یک خبر رسمی بیرون نیامد اما در نهایت این مسئله را اسرائیل نتوانست کنترل کند و شاهد اخبار هستیم که 60 درصد موشک‌های حماس به هدف خورده است.


کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: بعد از بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت مسلح شدن مردم کرانه باختری، انگیزه مسلح شدن در کرانه باختری و پیوستن به غزه بسیار زیاد شده که نتیجه آن نابودی اسرائیل است.


وی با بیان اینکه اسرائیل شکست را پذیرفته و فقط به دنبال راه برون‌رفت آبرومندانه است، خاطرنشان کرد: اگر مقاومت که نتیجه غلبه گفتمان مقاومت بر گفتمان سازش است، ادامه یابد پیروز شده‌ایم و شاهد سقوط اسرائیل خواهیم بود.


معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همان کسانی که می‌گفتند نه غزه نه لبنان امروز بدون هیچ توجیه و آگاه‌کردنی خودشان در برائت از این شعار از یکدیگر سبقت می‌گیرند، تأکید کرد: مهد دموکراسی کشوری است که به طور میانگین سالانه یک بار در آن انتخابات برگزار می‌شود و قالب حکومتش دینی بوده و این تمام یافته‌ها و بافته‌های مردم غرب را به هم ریخته است.

 

پایان پیام/

کد خبر 393335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha