نخستین مرکز علم و کار کشور در استان یزد راه اندازی شد

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد از راه اندازی نخستین مرکز علم و کار کشور در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، غضنفر میرجلیلی عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد امروز (23 مرداد) در جمع خبرنگاران استان با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات و معضلات استان وجود افراد بیکار تحصیلکرده است گفت: در این راستا نخستین مرکز علم و کار کشور در استان یزد راه اندازی شده است.


وی افزود: این مرکز در دانشگاه یزد فعالیت می کند و تمامی دانشجویان دانشگاه های مختلف استان را پوشش می دهد.


میرجلیلی هدف از راه اندازی این مرکز را آموزش افراد در حین تحصیل دانست و ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزایش پیدا کند.


وی با اشاره به وجود نیروهای بالقوه بسیار در استان گفت: در حال حاضر 100 هزار دانشجو و حدود 3 هزار و چهارصد کارخانه در استان وجود دارد که باید از این ظرفیت ها بهترین بهره برداری صورت گیرد.


عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد تصریح کرد: اگر دانشگاه و صنعت در عمل با یکدیگر باشند زمینه رشد استان در زمینه های مختلف فراهم می شود.


وی بر لزوم بکارگیری تئوری در کنار عمل تاکید کرد و اظهار داشت: باید قشر تحصیلکرده جامعه در صنایع بیشتر بکار گرفته شوند تا دغدغه موجود در زمینه اشتغال آن ها از بین برود.


عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد افزود: در حال حاضر 170 نفر و در قالب رشته های نساجی ، صنایع و پلیمر با این مرکز همکاری می کنند.


وی از دانش روز به عنوان دومین مشکل پیشروی صنایع استان یاد کرد و گفت: کارخانه ها و صنایع استان باید به سمتی حرکت کنند که بتوانند از علوم و دانش روز در تولیدات خود بهر ببرند.
 

پایان پیام/

کد خبر 393486

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha