برگزاری سه جشنواره استانی رضوی در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت:همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه تا میلاد امام رضا(ع) سه جشنواره استانی رضوی در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده برگزار می شود.

آزاد خردمند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، برنامه های دهه کرامت همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) تا میلاد امام رضا(ع) در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده را تشریح کرد.
وی به حضور و عبور تاریخی حضرت امام رضا (ع) از شهرستان و استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت:طبق اسناد تاریخی و منطبق با نقشه مسیر حرکت امام (ع)، "مسیر ولایت" به سوی طوس، حضرت از طریق مرز شلمچه از عراق رهسپار این راه می شوند که با عنایت به همجوار بودن شهرستان کهگیلویه با استان خوزستان امام هشتم شیعیان با همراهان از این مسیر عبور نموده و این منطقه را با قدوم خویش منور کردند.

خردمند در ادامه به عبور دوندگان "مسیر ولایت" از مسیر فوق اشاره کرد و افزود: همه ساله دوندگانی که با پای پیاده این مسیر را طی طریق می کنند در ورودی شهر مورد استقبال مسئولین و مردم متدین شهرستان کهگیلویه قرار گرفته و پس از میهمان نوازی صورت گرفته، آنان را بدرقه می کنند.

وی اجرای برنامه های فرهنگی و هنری متناسب با این ایام را اولویت کاری مجموعه ارشاد اسلامی در دهه کرامت دانست و بیان داشت: علاوه بر سلسله جشن های میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) همراه با برنامه های شاد و متنوع، نشست دختران فاطمی با موضوع "عفاف و حجاب در سیره رضوی، اعزام فعالین کانون های مساجد به مشهد مقدس و سه جشنواره استانی رضوی در ایام مذکور در شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: دومین جشنواره استانی تجسمی "دختران فاطمی" ویژه بانوان هنرمند روز پنجم شهریور، چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی "حدیث سلسله الذهب رضوی"به میزبانی شهرستان کهگیلویه روز 10 شهریور و جشنواره استانی "پیامک ادبی رضوی" به میزبانی شهرستان لنده در ایام مذکور با حضور هنرمندان سراسر استان برگزار که پس از داوری آثار توسط هیئت داوران، برندگان جوایز و هدایای خود را از مسئولین دریافت می کنند.

 

پایان پیام/ 

کد خبر 393623

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha