هدف‌گذاری جمع‌آوری 15 میلیارد تومان زکات در کردستان/ تحقق 51 درصدی

خبرگزاری شبستان:معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان با اشاره به هدف‌گذاری استان مبنی بر جمع‌آوری 15 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری گفت: تا به امروز موفق به تحقق 51 درصدی تعهدات در این حوزه شده‌ایم.

هیوا رحیمی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: هفت میلیارد و 800 میلیون تومان زکات از ابتدای سال‌جاری تا کنون در استان جمع آوری شده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری استان مبنی بر جمع‌آوری 15 میلیارد تومان زکات در سال‌جاری اذعان کرد: تا به امروز موفق به تحقق 51 درصدی تعهدات در این حوزه شده‌ایم.

وی با بیان اینکه، 2 میلیارد و 300 میلیون تومان از این مبلغ مربوط به زکات فطریه است، اظهار داشت: این میزان زکات فطریه با بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و هیئت امنا به عنوان معتمدین محلات جمع‌آوری و با مدیریت و نظارت آنها در راستای کمک به نیازمندان هزینه شده است.

 معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کردستان ترویج و نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان نام برد و بیان داشت: برگزاری همایش‌های مختلف در طول سال و همچنین بهره‌گیری از ظرفیت امامان جمعه و جماعات و مبلغان زکات در راستای ترویج و نهادینه کردن بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات از جمله اقداماتی است که در این راستا در استان انجام شده است.

 این مقام مسئول نقش روحانیون در تشویق و ترغیب مردم به پرداخت زکات را چشمگیر دانست و افزود: جامعه روحانیون استان باید با بیان تاثیرات پرداخت زکات به مردم بستر گسترش این فریضه الهی را در جامعه مهیا کنند چرا که امرکردن به پرداخت زکات بدون شک امر به معروفی است که باید برای احیای آن در جامعه تلاش کرد.


رحیمی خاطر نشان کرد: نقش رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای تاثیرگذار در این حوزه بسیار مهم بوده و خوشبختانه حمایت‌های بسیار خوبی از سوی جامعه رسانه‌ای در زمینه ترویج و فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در استان انجام شده که قابل تقدیر است.


پایان پیام/

 

کد خبر 393798

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha