کمک 28 ميليارد ريالی به مساجد، حسينيه، مصلاها و بقاع متبرکه

خبرگزاری شبستان:معاون برنامه‌ريزي استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص اعتبارات 28 ميليارد ريالي براي کمک به بهسازي و تجهيز مساجد، حسينيه‌ ها، مصلاها و بقاع متبرکه اين استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علي‌ حسن نوروزي، معاون برنامه ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (18 شهریور) در نشست ستاد زکات این استانٰ، گفت: به موجب ماده چهار قانون زکات که در سال 90 تصويب شده دولت موظف است به ازاي زکات جمع ‌آوري شده به اضافه 10 درصد ديگر اعتبار در اختيار کميته امداد قرار دهد.

وي ادامه داد: در سال جاري رقمي معادل با 28 ميليارد ريال براي کمک به حسينيه‌ ها و مساجد و مصلاها و همچنين امامزادگان از محل اعتبارات استاني در نظر گرفته‌ شده است.

نوروزی افزود: از اين مبلغ 12 ميليارد ريال آن براي کمک به حسينيه ‌‌ها و مساجد و مابقي براي کمک به بقاع متبرکه در نظر گرفته شده است.

این مسئول با بيان اين که تعداد 253 مسجد در برنامه ما براي کمک قرار دارد، تصريح کرد: تعداد 180 امامزاده را نيز از اين اعتبارات مورد توجه قرار مي‌ گیرد.

وي از برنامه استان براي ساخت تعداد 70 خانه بهداشت خبر داد و افزود: در سطح کشور تفاهم‌ نامه‌اي ميان وزارت بهداشت و کميته امداد وجود دارد که تعداد یک هزار و 269 خانه بهداشت در روستاهايي که محروم از خانه بهداشت هستند ساخته شود که از اين تعداد، 70 خانه بهداشت آن در استان ما ساخته مي‌ شود.

معاون برنامه‌ ريزي استانداری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: براي ساخت اين خانه‌ هاي بهداشت در روستاهاي محروم کشور 50 درصد هزينه بر عهده وزارت بهداشت، 30 درصد بر عهده کميته امداد و 20 درصد از اعتبارات استاني هزينه مي ‌شود.

نوروزي از اهتمام مسئولان ارشد استاني براي کمک به ترويج گفتمان ديني در استان خبر داد و گفت: مسئولان استاني توجه ويژه‌ اي به اين مقوله دارند و از هرگونه کمکي براي توسعه اماکن مذهبي از جمله مساجد و حسينيه ‌ها و مصلاها دريغ نمي ‌کنند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 400582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha