مساجد متولی و عامل گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور باشند

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، گفت: مساجد و کانون ها می توانند متولی و عامل گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور باشند.

نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار کرد: ساماندهی کتابخانه های مساجد در مناطق محروم، دور افتاده و مرزی با اختصاص 15 هزار جلد کتاب در سال جاری صورت گرفته و استاندارد سازی و زیباسازی این مناطق از اولویت های برنامه کانون های مساجد استان اردبیل است.


وی، با اشاره به اینکه فرهنگ کتابخوانی در مسیر رشد جوامع تاثیرات شگرف دارد، خاطر نشان کرد: مساجد متولی و مایه گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور هستند و استانداردسازی تجهیزات و کتابخانه های مساجد در مناطق دور افتاده و مرزی از اولویت برنامه های سال93 کتابخانه های مساجد اردبیل است.


سقاء، با بیان این مطلب که تاکنون 131 کتابخانه در استان اردبیل راه اندازی شده است، افزود: از کمبودها در حوزه کتاب مساجد می توان به دایر کردن کتابخانه سیار برای حضور در مناطق مرزی، دورافتاده و محروم اشاره کرد تا با حضور این کتابخانه سیار فرهنگ کتابخوانی نیز در این مناطق رونق یابد و دوره آموزش کتابداری در جهت ارتقا سطح کیفی کتابخانه های مساجد بزودی برگزار خواهد شد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، با اعلام اینکه 110 کتابدار در کتابخانه های مساجد مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: تعداد 93 کتابخانه شهری و 38 کتابخانه روستایی تاکنون تشکیل شده و بیش از 30 هزار عضو ثابت از امکانات و خدمات این کتابخانه ها بهره مند هستند.


این مقام مسئول، با اشاره به اینکه حدود 185 کتابخانه باز در مساجد راه اندازی شده است، گفت: در جهت ترویج فرهنگ قرآنی بیش از 2 هزار جلد قرآن، نهج البلاغه، مفاتیح و صحیفه سجادیه در سال جاری در بین کتابخانه‌ها توزیع شده است.


وی، با اشاره به تفاهم نامه گسترش همکاری کانون های مساجد با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، تصریح کرد: این تفاهم برای حضور کتابخانه سیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل در جوار کانون های فاقد کتابخانه در روستاها، مناطق محروم و دورافتاده بود که با هماهنگی کانون ها در این مناطق حضور دارد.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در پایان سخنان خود، ویژه برنامه های هفته کتاب را تشریح و اظهار کرد: در هفته کتاب مراسم تجلیل از کتابداران برتر کانون ها، بیمه کتابداران، توزیع بن کتاب در بین اعضای ثابت کتاب ها، تاسیس کتابخانه تخصصی هنر در کانون فرهنگی هنری الهادی و رسانه در کانون فرهنگی هنری شهید آوینی در دانشگاه خبر اردبیل اجرا خواهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 393810

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha