حضور 45 خوشنویس در جشنواره استانی حدیث 'سلسله الذهب'

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه گفت: چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی حدیث 'سلسله الذهب' از سری برنامه های فرهنگی و هنری جشنواره رضوی با حضور 45 خوشنویس در این شهرستان برگزار می شود.

آزاد خردمند، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: با هماهنگی های صورت گرفته با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی حدیث "سلسله الذهب" در دهه کرامت از میلاد حضرت معصومه (س)تا میلاد امام رضا(ع)، با حضور هنرمندان خوشنویس استان در شهر دهدشت برگزار می شود.

خردمند در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع) و شناسایی، معرفی و تجلیل از پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره رضوی را از جمله اهداف برگزاری آن برشمرد.

وی افزود: چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی حدیث 'سلسله الذهب' با موضوع این حدیث یا یکی از احادیث امام رضا (ع) برگزار می شود.

دبیر چهارمین جشنواره استانی خوشنویسی حدیث 'سلسله الذهب' خاطرنشان کرد: حدود 45 خوشنویش با درجه خوش به بالا در جشنواره حضور خواهند داشت.
خردمند با بیان این که این جشنواره 10 شهریور ماه امسال در دو نوبت صبح و عصر در شهر دهدشت برگزار می شود، اظهار داشت: در این جشنواره 9 نفر برگزیده در سه رشته نستعلیق، شکسته و نسخ انتخاب و تجلیل می شوند.
وی گفت: برگزیدگان جشنواره استانی خوشنویسی حدیث 'سلسله الذهب' روز 12 شهریور ماه امسال برای اهدای جوایز در جشنواره جشنواره ها که به میزبانی شهریاسوج برگزار می شود، حضور خواهند یافت.

حدیث سلسلة الذهب، حدیثى است که از حضرت رضا (ع) به هنگام ورود ایشان به نیشابور نقل شده و عده کثیرى آن را براى خود نوشته ‏اند. این حدیث با اختلافات ناچیزى مربوط به شرایط و اوضاع و احوال املاء و استملاى آن، در منابع کهنى چون تاریخ نیشابور و توحید صدوق، عیون اخبار الرضا، امالى، شیخ مفید، ربیع الابرار زمخشرى، التدوین رافعى، فصول المهمه ابن صباغ مالکى، کشف الغمه اربلى و منابع جدیدتر چون کنزالعمال متقى هندى، بحارالانوار مجلسى نقل شده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 394023

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha