حضور پررنگ هنرمندان استان مرکزی در جشنواره آفتاب

خبرگزاری شبستان: مدیر انجمن سینمای جوانان استان مرکزی و دبیر اجرایی پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آفتاب از حضور پررنگ هنرمندان استان مرکزی در جشنواره آفتاب خبر داد. ‌

سعید عبدالحمیدی، مدیر انجمن سینمای جوانان استان مرکزی و دبیر اجرایی پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آفتاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این جشنواره در سه بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس از دوم تا پنجم شهریور ماه سال جاری در اراک و خمین با حضور پررنگ و پرشور هنرمندان استان مرکزی برگزار می شود.


وی افزود:‌ از مجموع 113 آثار راه یافته در هر سه بخش به جشنواره تعداد 32 اثر از 23 هنرمند استان مرکزی به چشم می خورد که اکثرا نیز از هنرمندان جوان استان هستند.


عبدالحمیدی با بیان اینکه تقدیر و معرفی دکتر سعید شاه حسینی از فیلمسازان رشد یافته در انجمن سینما جوان یکی از برنامه های مراسم اختتامیه این جشنواره است بیان کرد: محمود زنده نام، سامان سالور و پناه برخدا رضایی ازدیگر هنرمندانی هستند که در افتتاحیه جشنواره آفتاب تقدیر می شوند.


مدیر انجمن سینمای جوانان استان مرکزی گفت: تعداد یکهزار و پانصد و 57 اثر در سه بخش جشنواره، فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس به دبیرخانه رسید و پس از بررسی و ارزیابی آثار در بخش فیلم تعداد 44 اثر در بخش عکس تعداد 54 اثر در بخش فیلمنامه تعداد 15 اثر به بخش اصلی جشنواره راه پیدا کردند که در ایام جشنواره آثار عرضه و به نمایش گذاشته خواهد شد.


وی اظهار کرد: در کنار نمایَش ‌آثار بخش اصلی جشنواره، برپایی 2 کارگاه عکاسی با حضور استادان دکتر رحیمیان و دکتر فریدونی، 3 کارگاه فیلمنامه نویسی با حضور استاد دکتر یوسفیان و همچنین یک کارگاه فیلم با حضور استاد دکتر الستی، و یک نشست در حوزه فیلم کوتاه با حضور نماینده هیات داوران بیژن میرباقری برگزار می‌شود.


عبدالحمیدی با بیان اینکه برنامه اردوی عکاسی با موضوع انسان و صنعت نیز برای عکاسان حاضر در جشنواره، بازدید از اماکن دیدنی برای میهمانان، بازدید از بیت تاریخی حضرت امام(ره) در شهر خمین پیش بینی شده است، ادامه داد: در نهایت به منظور تبرک این جشنواره و حسن ختام، مراسم اختتامیه در شهر خمین در جوار بیت حضرت امام(ره) با اعلام و معرفی برگزیدگان به پایان خواهد رسید.


پایان پیام/
 

کد خبر 394880

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha