چهار نمایش‌‌ در جشنواره استانی تئاتر چهارمحال وبختیاری بازبینی شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری با تاکید بر کیفیت گرایی به عنوان محور اصلی جشنواره تئاتر استانی امسال گفت: بازبینی اولیه چهار نمایش‌‌ در جشنواره استانی تئاتر انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان وبه نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری،جواد کارگران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری امروز"28مرداد" گفت: در نخستین روز بازبینی آثاری در لردگان و بروجن اجرا شدند و در ادامه تئاترهایی از شلمزار، فارسان، بروجن و شهرکرد مورد بازبینی قرار می گیرند.

 

وی افزود: جشنواره امسال به گونه ای برگزار می شود که کیفیت اثر حرف اول را بزند.


کارگان دهکردی تصریح کرد: ارتقای برنامه‌های فرهنگی و توجه به مقوله فرهنگ از مهم ترین مسائلی است که متولیان امر فرهنگ در این استان به آن توجه ویژه و اساسی دارند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال وبختیاری اظهار داشت: برگزاری این جشنواره فرصتی بسیار مناسب برای فعالان هنری در این استان است و می‌توانند با حضور در این جشنواره استعدادها و توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند.

 

وی گفت: هیچ گونه سهمیه بندی برای شهرستان ها در این جشنواره در نظر نگرفته نشده است و چنانچه یک اثر از کیفیت مطلوب برخوردار نباشد بدون در نظر گرفتن، شهرستان مورد، امتیاز لازم برای ورود به مرحله نهایی را کسب نخواهد کرد.

 

به گفته وی، ویژگی جشنواره امسال این است که هیات بازبین از اهالی تئتر می باشد و هر سه نفر بازبین از پیکسوتان این رشته می باشند.

 

کارگران یاد آور شد: این جشنواره با چشم انداز ارتقاء و اعتلای سطح کیفی آثار و تولیدات تئاتر با بهره گیری و حفظ هویت و فرهنگ بومی و منطقه ای، در شهریور ماه برگزار می شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: امسال در مباحث داوری آثار به کیفیت تئاترها توجه جدی می شود.

 

به گفته وی، هیات انتخاب بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی را امسال دکتر کمال الدین شفیعی، احمدرضا رافعی بروجنی و قاسم اسماعیلی دهکردی تشکیل داده است و این سه نفر در این هنر تخصص دارند.

 

وی افزود: در مرحله بازبینی 20 اثر ارائه شده است که در نهایت با نظر هیات بازبین هشت اثر به مرحله نهایی راه خواهد یافت.

 

گفتنی است، بازبینی آثار بیست وششمین جشنواره استانی تئاتر روزهای 27 تا 30 مرداد برگزار خوهد شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 394844

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha