استان مرکزی میزبان پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینما جوان

خبرگزاری شبستان: ‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینما جوان با حضور هشت استان کشور به میزبانی این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسین شاکری، ‌مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی و دبیر پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینما جوان امروز(28مرداد) در نشست خبری به مناسبت برگزاری پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینما جوان گفت: این جشنواره یکی از برنامه های منطقه ای این اداره کل است که با حضور هنرمندان از استان های مرکزی، فارس، مازندران، گیلان، هرمزگان، زنجان، آذربایجان غربی و کردستان از 2 تا 5 شهریورماه سال جاری در فرهنگسرای آئینه شهر اراک برگزار می شود.


‌وی افزود: ‌این جشنواره در بخش های فیلمنامه، عکس و فیلم کوتاه برگزار می شود که داوران هر سه بخش پس از اتمام مهلت آثار و داوری، آثار برتر را راهی جشنواره کردند.


شاکری با بیان اینکه پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان با عنوان "آفتاب" در اراک برگزار می شود، افزود: علت انتخاب عنوان آفتاب برای این جشنواره به سبب ظهور و پرورش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان خورشید تابان دوران معاصر در این استان است و نامگذاری آفتاب برای جشنواره فیلم و عکس جوان نیز اقدامی درخور و به معنای بیعت هنرمندان این ناحیه با اندیشه‏ها و آرمان‏های حضرت امام (ره) است.


دبیر پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های قومی و فرهنگی بسیاری بالای برخوردار است و تقریبا یک چهارم مشاهیر ادبی و فرهنگی کشور متعلق به استان مرکزی است و جوانان فعلی نیز مدام در حوزهاای مختلف هنری خوش می درخشند.


وی بیان کرد: مراسم افتتاحیه این جشنواره در اراک و مراسم اختتامیه در بیت تاریخی حضرت امام خمینی(ره)‌ در شهرستان خمین و با حضور دکترحجت الله ایوبی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی، حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان برگزار می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ادامه داد: هر یک از هنرمندانی که از استان های مدعو به استان مرکزی طی این جشنواره سفر می کنند رسولان و پیام آوران خوبی برای استان های خود هستند که امید است از فضاهای معنوی این استان به خوبی بهره مند شوند.


پاپان پیام/

کد خبر 394851

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha