لزوم توجه به فرهنگ سازی اسلامی در بین مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری شبستان: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بر لزوم توجه به فرهنگ سازی اسلامی در بین مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تاکید تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، ظهر امروز (26 مرداد)، در دیدار با مسئولان کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر لزوم توجه به مقوله فرهنگ با توجه به نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) ضمن اینکه در مدیریت معاش مددجویان عزیز تاثیر گذار است باید درفرهنگ سازی آنها اثرگذار باشد.

 

وی افزود:باید در برنامه‌های فرهنگی مدجویان تلاش شود چراکه اگر تنها به وجه رفاهی این عزیزان توجه شود ولی به وجه فرهنگی آنها توجه نشود، هیچ وقت در خود احساس خودکفایی نمی‌کنند و به غنای کافی نمی‌رسند.

 

وی تصریح کرد: ارزش توجه به دانش‌آموزان مددجو کمتر از توجه به خانواده‌ها نیست چون دانش‌آموزان سرمایه یک کشور هستند و با توجه به فضاهای مجازی و هجمه‌های فرهنگی باید نسبت به فرزندان این مملکت همانند توجه به خانواده‌ها دغدغه داشته باشیم و مکلف هستیم برای رشد دانش‌آموزان از بهترین امکانات استفاده کنیم.

 

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه کارآفرینی یکی از کارهای فرهنگی است، تصریح کرد: طراحی بازار بزرگ امداد برای ارائه محصولات امدادگران درآن یک ضرورت است چراکه با ایجاد این بازار خانواده‌های مددجو میتوانند محصولات خود را در آن ارائه و به فروش برسانند.

 

فرید محبی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر هم در این دیدار گفت:با تصویب تسهیلات خود اشتغالی، بانک های عامل تسهیلات 25 الی 50 میلیون تومانی برای اجرای طرح های تولیدی، صنعتی، کشاورزی ویژه مددجویان و فرزندان آنها پرداخت می‌کنند.

 

 

وی افزود: مددجویان و فرزندان آنها که پیش از این از منابع کمیته امداد استفاده کرده اند و یا خودکفا شده اند می توانند برای توسعه طرح خود از این تسهیلات برخوردار شوند.

 

 

 

محبی تصریح کرد: طبق این قانون ازمددجویان و فرزندان آنان که متقاضی دریافت تسهیلات هستند درخواست می‌شود برای ثبت نام به ادارات کمیته امداد شهرستان‌های استان بوشهر مراجعه کنند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیش از 14 هزار و 600 طرح خوداشتغالی توسط مددجویان کمیته امداد با حمایت این نهاد در دست اجراست.

 

پایان پیام/

کد خبر 394182

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha