مضجع شهدای گمنام، خانه امید جوانان است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه بروات با اشاره به تأثیر مدفن شهدای گمنام در فضای معنوی شهر تصریح کرد: مضجع شهدای گمنام می تواند خانه امید همه جوانان باشد.

حجت الاسلام اصغر دهقان دولتی، امام جمعه بروات به بهانه تدفین دو شهید گمنام که قرار است همزمان با شهادت امام صادق (علیه السلام) در بروات تشییع و تدفین شوند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری شبستان میزبانی از شهدای گمنام را توفیقی الهی دانست.


وی با بیان اینکه آروزی دیرینه مردم بروات به ویژه جوانان که دوران جنگ را ندیده اند؛ در حال تحقق است؛ افزود: البته با وجود بیش از یکصد شهید بروات مردم و جوانان با فرهنگ ایثار شهادت آشنایی دارند.

امام جمعه بروات ادامه داد: اهدای زمین در بهترین نقطه شهر، برگزاری جلسات متعدد جهت استقبال از شهدای گمنام با همکاری تمامی ادارات و نهادها به ویژه شورای شهر و شهرداری و بخشداری در میزبانی از شهدا از جمله اقداماتی است که برای میزبانی از شهدای گمنام انجام شده است.

 

وی در خصوص ویژه برنامه های پیش بینی شده برای مراسم وداع و تدفین شهدای گمنام بیان داشت: در شب شهادت امام صادق (علیه السلام) با حضورخانواده های معظم شهداء و ایثار گران و مردم همیشه در صحنه بخش بروات، بسیجیان وهیئت های مذهبی مراسم شب زنده داری برگزار می شود و این مراسم شب زنده داری به افتخار شهدای گمنام است.

 

حجت الاسلام دهقان دولتی گفت: روز شهادت هم دسته روی عزاداری در شهر بروات تا محل دفن شهدای گمنام انجام می شود.

 

وی در پاسخ به این سئوال که حضور شهدای گمنام چه تأثیری برفضای فرهنگی شهر دارد؟، اظهار داشت: شهدا ولی نعمت ما و صاحبان اصلی انقلاب هستند؛ اگر عظمت شهدای ما از امامزادگان بالاتر نباشد قطعا پایین تر هم نخواهد بود.

 

امام جمعه بروات ادامه داد: وجود شهدا با توجه به جوانان مومنی که ما در شهر داریم؛ می تواند فضای معنوی شهر را بگونه ای بسازد که مضجع شهدای گمنام، زیارتگاه و مجتمع فرهنگی شهر شود و همه آنجا را خانه امید خود بدانند.

 

وی در پایان اتحاد و همبستگی بین مردم ومسئولین بخش را از برکات حضور شهدا دانست.
 

پایان پیام/

کد خبر 394489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha