در روز جهانی مسجد برای مردم غزه دعا کنیم

خبرگزاری شبستان: دربیانیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد بر لزوم همبستگی با مردم حماسه‏ ساز غزّه و قریب ٢٠٠ مسجد تخریب شده تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد کشور در آستانه فرا رسیدن روز جهانی مسجد و برگزاری برنامه های ویژه این روز، پیامی به شرح زیر صادر کرد:

 در ابتدای این پیام چنین آمده است: "و لولا دفع الله النّاس بعضهم ببعض لهدّمت صوامع و بیع و صلوات و مساجد یذکر فیها اسم الله کثیرا" (سوره حج،آیه ٤٠).

سی‏ ام مرداد ماه هر سال- مطابق با ٢١ آگوست- یادآور جنایت رژیم ‏غاصب‏ صهیونیستی در به آتش ‏کشیدن قبله‏ اوّل‏ مسلمانان - مسجد الاقصی- است. فاجعه دردناکی که برگی از جنایات بی‏شمار رژیم گرگ‏ صفت صهیونیستی و نمونه‏ ای روشن از دشمنی استکبار جهانی با نمادها و مظاهر توحیدی در سراسر جهان است، اینک و در آستانه‏ سالروز این واقعه‏ جان‏سوز که به تدبیر جمهوری اسلامی ایران و تصویب اجلاس وزرای خارجه سازمان کنفرانس اسلامی، «روز جهانی مسجد» نام گرفته است و در شرایطی که رژیم کودک‏ کش صهیونیستی دست به کشتار مسلمانان مظلوم و تخریب اماکن عمومی و مقدّس فلسطین زده است، لزوم همبستگی با مردم حماسه‏ ساز غزّه و نمازگزاران قریب به ٢٠٠ مسجد تخریب شده این سرزمین و دیگر بلاد اسلامی بیش از گذشته احساس می‏شود.

 

 بنابرگزارش پایگاه اطلاع رسانی مرکز رسیدگی به امور مساجد، در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: از همه‏ ائمه محترم جماعات معزّز و مکرّم مساجد ،کارگزاران، فعّالان و تشکّل‏های‏‏ مسجدی و عموم‏ نمازگزاران ‏عزیز و مومنان بیدار دل ‏دعوت ‏می‏ شود تا در شب شهادت حضرت امام صادق (علیه السلام)، همراه با توسّل به ذیل عنایت آن امام همام، برای نجات ملّت ستم‏دیده  غزّه، دست به دعا و نیایش بردارند و در دفاع معنوی از خانه‏ های خدا و اماکن مقدسه اسلامی، مساجد را از عطر مناجات و نوای همبستگی و وحدت اسلامی و برائت از دشمنان اصلی اسلام، آکنده سازند.

 در بخش پایانی این بیانیه آمده است: به فضل الهی ائمّه ‏جماعات مساجد استان تهران، همراه با دیگر مساجد کشور در این اقدام ‏انسانی- ‏اسلامی حضور فعّال خواهند داشت.

پایان پیام/

کد خبر 394606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha