دولت مصمم به جبران خسارات شدید زلزله مورموری است

خبرگزاری شبستان: استاندار ایلام، گفت: با توجه به خسارات شدید مالی به ساختمان ها و زیرساخت های مناطق زلزله زده دولت برای جبران خسارات مصمم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام و به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، محمدرضا مروارید، در جلسه ستاد بحران این استان در آبدانان، اظهار کرد: با اعلام آماده باش به موقع و اطلاع رسانی صحیح خوشبختانه این زلزله سهمگین تلفات جانی نداشت.

وی، افزود: در زمان ورود به مورموری و مناطق زلزله زده مردم از نظر روحی هیجان زده بوده و گرمای هوا نیز آزاردهنده بود.

استاندار ایلام، تصریح کرد: خسارت‌های بسیاری به زیرساخت‌های مناطق زلزله‌زده وارد شده است که باید در نخستین فرصت این خسارت‌ها برآورد شود.

مروارید، گفت: نیروی انتظامی تلاش بسیار خوبی در برقراری نظم و امنیت در مناطق زلزله زده را داشتند به صورتی که مردم نیز از اقدامات آنها راضی بودند و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه سرقتی گزارش نشده است.

وی، ازدستگاه های اجرایی استان خواست در زمینه کاری خود هر گونه همکاری و مشارکتی را که لازم است در مورد برآورد خسارت‌ها داشته باشند.

استاندار ایلام، با توجه به نزدیک بودن فصل بازگشایی مدارس، اظهار کرد: آموزش و پرورش باید تمام تلاش خود را برای برقراری روند عادی در فضاهای آموزشی به کار گیرد.

مروراید، گفت: با امدادرسانی به موقع و خوب روحیه مردم حفظ شد و امدادرسانی نیز به خوبی انجام شد.

استاندار ایلام، از پیگیری مکرر رئیس جمهور محترم و تماس های تلفنی معاون اول و دیگر مسئولان نظام در خصوص زلزله آبدانان و وضعیت زلزله زدگان خبر داد و گفت: تمامی مسئولان نظام جویای احوال زلزله زدگان مورموری و آبدانان شدند.

وی، ابراز کرد: همچنین دیگر استانداران کشور و استان های همجوار آمادگی خود را برای کمک‌رسانی و امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعلام کردند که در نهایت از کمک‌ها و امدادهای خوب استان‌های خوزستان، لرستان و کرمانشاه نیز بهره‌مند شدیم.

مروارید، تصریح کرد: تلاش ما این است که قبل از سردی هوا مشکلات اساسی مردم برطرف شده و بازسازی مناطق آسیب دیده به سرعت انجام شود.

استاندار ایلام، افزود: بیش از 77 پس لرزه که 6 مورد آن قبل از زلزله اصلی بوده باعث تخریب ساختمان ها و منازل و زیرساخت ها شده است اما باید خدا را شکر کنیم که هیچگونه تلفات جانی نداشته‌ایم و با برآورد خسارت‌ها تمامی این مشکلات در نخستین فرصت ممکن برطرف می‌شود.

وی، باب یان اینکه شمار مصدومان زلزله 6.1 ریشتری در مورموری براساس آخرین گزارش‌ها به 315 رسیده است، یادآور شد: هر چند برابر نرم ها و استاندارد زلزله، باید برآورد خسارت بعد از مرحله کامل امداد صورت گیرد ، اما از امروز با حضور معاون کل بنیاد مسکن کشور و سازمان راه و شهرسازی کار برآورد خسارت در مناطق زلزله زده آغاز شده است.

مروارید، دغدغه اصلی در مناطق زلزله زده را بحث اسکان زلزله زدگان دانست و خاطر نشان کرد: با توجه به گرمی بیش از حد هوا و نبود امکانات سرمایش در منطقه با وجود ارسال بیش از 1700 تخته چادر هنوز این مشکل وجود دارد.


استاندار ایلام، به کمک رسانی استان های هم جوار از جمله استان های کرمانشاه، لرستان، آذربایجان های شرقی و غربی اشاره کرد و گفت: کمک رسانی به مناطق زلزله زده بسیار عالی بوده است و تاکنون بیش از 55 هزار بطری آب معدنی و 22 هزار قوطی کنسرو به مناطق زلزله زده ارسال شده است.


وی، در خصوص اکیپ های بهداشتی و درمانی، گفت: 10 آمبولانس، یک اتوبوس آمبولانس، 11 اکیپ مجهز درمانی و 5 اکیپ بهداشتی در منطقه حضور دارند و بیمارستان های استان و شهرهای همجوار نیز به صورت آماده باش کامل کلیه پرسنل درمانی و بهداشتی آماده خدمات رسانی به زلزله زدگان می باشند همچنین آزمایشگاه اداره آب استان به صورت مستمر آب مناطق زلزله زده را آزمایش می کند.


مروارید، خاطرنشان کرد: برق مناطق زلزله زده وصل بوده و در بحث جاده ای نیز هیچ ترافیکی نداریم و مسیرها باز و عبور و مرور برقرار است.


گفتنی است، در پی اقدامات اخیر در مناطق زلزله زده وزیر کشور و رئیس ستاد بحران از استاندار ایلام و عوامل امداد و نجات و مدیران حاضر در منطقه تقدیر و تشکر نمود.


پایان پیام/
 

کد خبر 394843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha