کانون های مساجد باید پایگاه فعالیت های فرهنگی و هنری نخبگان جوان باشد

خبرگزاری شبستان: عضوفراکسیون روحانیون مجلس از آمادگی مجلس برای تقویت کانون های مساجد خبر داد و گفت: کانون های مساجد باید پایگاه حضور نخبگان و مرکزی برای انجام فعالیت های فرهنگی و هنری آنها باشد.

حجت الاسلام سادات ابراهیمی، عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید بر گسترش فعالیت های کانون های فرهنگی هنری در مساجد کشور به خبرنگار حوزه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان گفت: امروز ارتباط مردم با دنیای اطراف با گذشته متفاوت است و جهان تبدیل به یک دهکده جهانی شده است بنابراین کانون های مساجد هم در دنیای امروز باید مجهز به امکانات روز شوند.

 

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان نقطه نورانی در دنیای امروز باید فعالیت هایشان را چند برابر کنند و تلاش کنند با کیفی سازی برنامه ها، ارتباط بین جوانان و مساجد را مستحکم کنند از همین رو کانون های فرهنگی هنری باید پایگاه حضور نخبگان و مرکز فعالیت های فرهنگی هنری آنها باشند.

 

حجت الاسلام سادات ابراهیمی پاسخگویی به نیازهای آموزشی مخاطبان در ابعاد مختلف با استفاده از شیوه های نوین و فراهم کردن حضور حداکثری جوانان در مساجد را از جمله مواردی دانست که باید مورد اهتمام کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد.

 

وی بر لزوم فراهم کردن مشارکت اقشار مردم در تجهیز این مراکز تاکید کرد: باید تلاش شود انگیزه های لازم برای مشارکت مردم در تجهیز کانون های مساجد فراهم شود و تنها با امکانات دولتی به فکر تجهیز این مراکز نباشیم.

 

این نماینده مجلس در رابطه با حمایت های مجلس شورای اسلامی از کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: مجلس شورای اسلامی از هر لایحه و برنامه ای در راستای تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد حمایت می کند و ما مشکل قانونی در این زمینه نداریم.

 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با تاکید برمدیریت و نظارت امام جماعت بر فعالیت های کانون های مساجد اظهار کرد: جذابیت، قول و رفتار امام جماعت و مدیر کانون در جاذبه مندی مسجد و کانون تاثیرگذار است زیرا که رفتار امام جماعت می تواند، الگویی برای همگان باشد.

پایان پیام/

 

کد خبر 394952

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha