برنامه های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: همه ما باید کمک کنیم تا جشن های رضوی و دهه کرامت به صورت مردمی و با حضور پرشور مردم برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، حجت الاسلام علی رمضانی صبح امروز (29 مرداد) در نشست هم اندیشی دستگاه های عضو جشن های دهه کرامت که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: سالیان سال است که در کشور جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در ابعاد مختلف رقم می خورد و در دیگر کشورها نیز این جریان شکل گرفته و مورد استقبال واقع شده است.
 

وی ادامه داد: یکی از بخش های این جشنواره که مردمی است، جشن های رضوی است که همه ما باید کمک کنیم تا جشن های رضوی به صورت مردمی و با حضور پرشور مردم برگزار شود.
 

رئیس ستاد هماهنگی و اجرایی برنامه های دهه کرامت استان قزوین اضافه کرد: دهه کرامت، دهه اول ماه ذی ‌العقده است که در سال جاری از شش تا 16 شهریور ماه جشن های این دهه برگزار می شود و ان شاالله از این فرصت استفاده کرده و تلاش کنیم قزوین به عنوان چهارمین شهر حرم اهل بیت معرفی شده و پررنگ تر جلوه کند.
 

وی عنوان کرد: مهمترین محوریت برنامه های دهه کرامت مردمی بودن آن است و کسانی که به این نشست دعوت شدند ارتباط بیشتری با مردم دارند که باید از این ظرفیت استفاده کنند و مخاطبان خود را به این سمت هدایت کنند و امیدوارم بکوشیم تا برنامه های این دهه جلوه زیبایی در محلات داشته باشد و مردم از این فرصت بیشترین بهره را ببرند.
 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به لزوم توسعه فرهنگ رضوی در جامعه تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ رضوی باید نسبت به افزایش شناخت مردم در خصوص سیره و روش زندگی امام رضا (ع) تلاش شود.
 

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم همه سازمان ها تلاش کنند تا در این ایام برنامه های منسجمی در سطح استان برگزار شود و این برنامه ها نیز به خوبی از طریق رسانه ها منعکس شود و صدا و سیما نیز در راستای برگزاری نشست های مختلف و پوشش اخبار تلاش کند تا بتوانیم قزوین را چهارمین شهر اهل بیت قرار دهیم.
 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: در این ایام صدا و سیما می تواند گفتمان های چند نفره را در خصوص اخلاق محوری امام رضا (ع) داشته باشد تا اینگونه فرهنگ رضوی بیش از پیش در جامعه ترویج شود.
 

وی با اشاره به حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در قزوین یادآور شد: بسیاری در کشور جمهوری اسلامی هستند که نتوانستند به زیارت امام رضا (ع) بروند که حضور این خادمان با پرچم حرم امام رضا (ع) امیدی برای بسیاری افراد است.
 

در ادامه نماینده اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین در خصوص برنامه های این اداره کل در ایام دهه کرامت اظهار کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در خصوص سیره رضوی، حضور جامعه ورزشی برای زیارت اماکن متبرکه، تلاش برای ترویج فرهنگی رضوی و فعال سازی سمن ها برای بزرگداشت این ایام از جمله برنامه های اداره کل ورزش و جوانان در دهه کرامت است.
 

محمدرضا عاشوری افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، برگزاری جشن های ویژه با حضور ورزشکاران و دیگر برنامه های فرهنگی و ورزشی نیز توسط این اداره کل به مناسبت دهه کرامت در استان اجرا می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 395165

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha