توانمندسازی 4500 خانوار مددجو کمیته امداد درکردستان

خبرگزاری شبستان: قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان از توانمندسازی چهار هزار و 500 خانوار مددجوی کردستان در سال‌جاری به عنوان سیاست‌های این نهاد اعلام کرد.

رضا طاهری، قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای تحقق شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی سیاست‌های خاصی را تعریف و دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: فعال‌سازی تمام امکانات و تجهیزات نرم و سخت‌افزاری در راستای بهره‌گیری هرچه بیشتر از آنها به منظور توانمندسازی نیازمندان از اولویت‌های این نهاد در استان در سال‌جاری است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی کردستان(ره) ایجاد اشتغال را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در راستای توانمندسازی مددجویان برشمرد و بیان کرد: در سال‌جاری با حضور جمعی از مسئولان جشن اشتغال و خودکفایی بیش از 4 هزار و 800 خانوار مددجو برگزار شد.

این مقام مسئول افزود: توانمندسازی بیش از چهار هزار و 500 خانوار مددجوی دیگر در سال‌جاری از سیاست‌های این نهاد است که به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و دنبال می‌شود.

طاهری، از شغل‌های ایجاد شده در این نهاد به عنوان پایدارترین اشتغال‌ها نام برد و بیان کرد: این نهاد قبل از ایجاد هر شغلی پروسه‌های مختلف مشاوره، آموزش، نیازسنجی بازار و غیره را مورد توجه قرار می‌دهد.

به گفته وی، هر ساله به همین منظور تعداد قابل توجهی از خانواده‌های مددجو با مشارکت سایر دستگاه‌های متولی در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با امداد زیرپوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کارآفرینی قرار می‌گیرند.

به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره)کردستان، کمیته امداد کردستان در زمینه افزایش تولید داخلی به منظور کاهش وابستگی‌ها نیز به خوبی ورود پیدا کرده و سهم قابل توجهی در افزایش تولید اقتصاد مولد دارد.

طاهری افزود: بیش از 2 هزار و 200 تن از محصولات باغی و زراعی تولید شده در استان توسط مددجویانی طرح‌های اشتغال‌زایی این نهاد تولید می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: سهم مددجویان کمیته امداد در تولیدات دامی نیز سالانه 25 میلیارد تومان بوده که این مهم در قالب اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی محقق شده و نقش مهمی در توانمندسازی جمع قابل توجهی از مددجویان زیرپوشش این نهاد حمایتی داشته است.

پایان پیام/

کد خبر 395282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha