33 پروژه گازرسانی در سطح شهرستان مشگین شهر افتتاح شد

خبرگزاری شبستان: 33 پروژه گازرسانی در سطح شهرستان مشگین شهر با حضور نماینده دولت در ین شهرستان به صورت نمادین افتتاح و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به مشگین شهر، همزمان با سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل و با حضور علی جنتی در شهرستان مشگین‌شهر مشعل گاز روستای بیجق از توابع بخش مرکزی شامگاه گذشته ( 29 مرداد) توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روشن شد.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم نمادین اظهار داشت: گاز نعمتی بزرگ برای کشور محسوب می شود و ما امروز شاهد افتتاح منابع اصلی گازی در خلیج فارس هستیم که در فازهای مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرند.


جنتی، با اعلام این مطلب که کشور ایران در حوزه منابع گازی غنی می باشد، تصریح کرد: با وجود اینکه ایران اسلامی از نعمت گاز غنی بهره مند است با این وجود نباید از اصل صرفه جویی در مصرف این نعمت خدادادی غافل شد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،با تاکید بر اینکه گاز می تواند در آمدزایی خوبی برای ایران اسلامی داشته باشد، اضافه کرد: نعمت گاز نعمت بزرگی برای مردم منطقه است.


بیش از 2هزار خانوار از نعمت گاز بهره مند شدند

در ادامه این مراسم فیروز خدایی، مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در سخنانی در تشریح جزئیات این پروژه گازرسانی، عنوان کرد: امروز 33 پروژه گازرسانی برای 32 روستا و 2 هزار و 122 خانوار با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال افتتاح می شود.


خدایی در پایان سخنان خود، با بیان اینکه یکی از این پروژه‌ها انتقال خط لوله گازرسانی به بخش موران گرمی است، افزود: برای اجرای این پروژه ها 183 کیلومتر خط تغذیه و شبکه توزیع گاز اجرا شده که در این راستا بالغ بر 2 هزار علمک گاز نصب شده است.


ادای احترام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهدا

گفتنی است؛ علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلزار شهدای مشکین شهر حضور یافت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به شهدای انقلاب شکوهمند اسلامی و حماسه هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.


افتتاح مجتمع فرهنگی و دیجیتالی اندیشه مشگین شهر

همچنین مجتمع فرهنگی و دیجیتالی اندیشه مشکین شهر با حضور دکتر علی جنتی و جمعی از مسئولین استانی و محلی، در محل مجتمع فرهنگی و هنری این شهر افتتاح و فعالیت رسمی خود را در جهت تعمیم و گسترش آموزش، ایجاد فضای امن و مطمئن برای برخورداری از فضاهای مجازی آغاز کرد.


در این مراسم سید ناصر اسحاقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در سخنانی با بیان اینکه برای ایجاد این مجتمع که اولین مجتمع شهری در استان اردبیل است، قریب به700 میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: این مجتمع شامل بخش آموزشی، نرم افزارهای چند رسانه ای، اینترنت و بازی سراست.


اسحاقی با تاکید بر اینکه تاکنون در سطح استان 9 خانه دیجیتال، یک موسسه فرهنگی دیجیتالی و یک مجتمع دیجیتال استانی به بهره برداری رسیده است، خاطر نشان کرد: این مجموعه لوح مطهر از نظر رسانه ای و دیجیتالی است که اینترنت پاک را برای نوجوانان و جوانان به ارمغان می آورد.


پایان پیام/
 

کد خبر 395424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha