مهم ترین رویکرد دولت رونق بخشی به اقتصاد کشور است

خبرگزاری شبستان: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مهم ترین رویکرد دولت از روز اول رونق بخشی و توانمندسازی اقتصاد کشور است.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری شبستان به مشگین شهر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه گذشته( 29 مرداد) در جمع مردم مشگین شهر اردبیل اظهار داشت: کشور در چند سال گذشته در شرایطی به سر برده که با تحریم های کمر شکن روبه رو بوده است و این مهم باعث محرومیت کشور از درآمدهایش شده است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تصریح کرد: تحریم‌های چند سال گذشته منجر به قطع واردات قطعات شده که ما را در زمینه تولید محصول دچار مشکل کرده و این در حالی است که در وضعیت فعلی 80 فروند هواپیما به دلیل نبود قطعات و تعمیرات در فرودگاه ها زمین گیر شده و اجازه پرواز ندارند.


وی، با ابراز خوشحالی از حضور خود در جمع مردم مشگین شهر، افزود: این خطه خواستگاه علمای بزرگ، هنرمندان، دانشمندان و مجاهدان سرافرازی بوده است که ویژگی عمومی همه آنها ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت(علیهماالسلام) است که وجود امامزاده های متعدد در این منطقه گواه این ادعا می باشد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشگین شهر را خواستگاه عالمان بزرگی همچون آیت الله مشگینی و مرحوم علی مشگینی توصیف کرد و بیان داشت: بنده از 15 سالگی در محضر آیت الله مشگینی بودم و بهره های علمی، فقهی و سیاسی بسیاری را از جلسات درس این عالم برده ام.


جنتی، با اشاره به اینکه آثار به جا مانده از دیرباز در این منطقه به دوره ساسانیان و بعد اسلام بر می گردد، ادامه داد: دانشمندان و عالمان مشگین شهر در زمینه های علمی هم دستی داشته و در دوران دفاع مقدس هم 605 شهید والامقام تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده که همه این عوامل باعث شکل گیری تاریخی پر افتخار و فرهنگی برای این منطقه شده است.


سه هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

این مقام کشوری، در رابطه با درخواست مردم مشگین شهر برای احداث مجتمع فرهنگی هنری در این شهرستان، عنوان کرد: سیاست فعلی دولت این است که از کلنگ زنی های بی مورد پرهیز کند چراکه سه هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد که ما در تلاش هستیم پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم.


جنتی، استعدادهای طبیعی شهرستان مشگین شهر را یادآور شد و بیان داشت: این آب های معدنی و طبیعی در هر کجای دنیا بود ثروت های کلانی را برای آن منطقه به همراه داشت و ما اگر تاکنون برای استفاده از این ظرفیت فکری نکرده ایم باید با اتخاذ تدابیر مناسب زمینه بهره برداری از این منابع در زمینه های اشتغال و گردشگری را فراهم آوریم.


پایان پیام/


 

کد خبر 395427

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha