توسعه پایدار کشور در گرو وجود انسان هایی سالم از هر لحاظ است

خبرگزاری شبستان: مدیر کل بیمه سلامت استان یزد گفت: توسعه پایدار کشور از طریق وجود انسان هایی سالم از هر لحاظ محقق می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمد دلیجانی مدیر کل بیمه سلامت استان یزد ظهر امروز (30 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه توجه به سلامت جامعه یکی از مهمترین رویکردهای دولت تدبیر و امید است گفت: لازمه داشتن توسعه پایدار وجود انسان هایی سالم از هر لحاظ است.


وی افزود: دولت یازدهم کار اصلی خود را در حوزه سلامت جامعه قرار داده است و تاکنون اقدامات خوبی در این راستا در کشور انجام گرفته به طوری که منتقدین ابتدایی این طرح اکنون اتفاق نظر دارند که با اجرای این طرح اتفافات مثبتی در حوزه سلامت کشور انجام شده است.


دلیجانی با بیان اینکه طرح بیمه سلامت در دو قسمت اجرا می شود اظهار داشت: در بخش اول این طرح تمام کسانی که فقط بیمه می باشند تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.


وی افزود: در حال حاضر بیش از 37 هزار نفر متقاضی بیمه سلامت در استان ثبت نام کرده اند که از این تعداد دفترچه 35 هزار و 600 نفر صادر شده است.


دلیجانی با بیان اینکه تعداد زیادی از بیمه شدگان برای دریافت دفترچه خود مراجعه نکرده اند گفت: فرصت دو هفته ای برای این عزیزان در نظر گرفته شده است که در صورت عدم مراجعه بیمه آن ها باطل می شود.


وی با اشاره به وجود مشکلاتی در صدور دفترچه برای برخی از همشهریان اظهار داشت: شرط استفاده از بیمه سلامت عدم استفاده از سایر بیمه هاست به همین دلیل باید اسامی افراد از سایر بیمه ها استعلام شود.


مدیر کل بیمه سلامت استان یزد تصریح کرد: بروز نبودن بانک اطلاعات بیمه شدگان تامین اجتماعی گاها سبب طول کشیدن مراحل صدور دفترچه برای متقاضیان شده که با تهیه لیست های دستی این مشکل حل شده است.


وی افزود: اسامی حدود یک هزار نفر به تامین اجتماعی اعلام شده است که به محض اعلام استعلام از سوی ای سازمان اقدامات لازم در خصوص بیمه آن ها انجام می شود.


دلیجانی با بیان اینکه هنوز فرصت برای ثبت نام در این طرح باقیست افزود: کسانی که تحت پوشش هیچ نوع خدمات بیمه ای قرار ندارند می توانند با مراجعه به دفاتر بیمه سلامت در این طرح ثبت نام کنند.


وی از تحول نظام سلامت به عنوان دومین بخش این طرح یاد کرد و گفت: این بخش طرح در بیمارستان های دولتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی ارائه می شود و ما به عنوان بازوان نظارتی فعالیت های آن ها را ارزیابی می کنیم.
 

دلیجانی با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در این قسمت طرح کاهش سهم بیماران از هزینه های درمان است اضافه کرد: بیماران در حال حاضر با مراجعه به مراکز درمانی دولتی تنها 10 درصد هزینه ارا پرداخت می کنند.


مدیر کل بیمه سلامت استان یزد تصریح کرد: این هزینه برای روستائیان و اعضای تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج درصد می باشد.


وی با اشاره به ارزش بالای دفترچه روستایی در این طرح گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که عده ای اقدام به تعویض دفترچه خود از روستایی به شهری می کنند که این افدام از هیچ لحاظی درست نیست.


دلیجانی با بیان اینکه قبلا بین 27 تا 30 درصد هزینه های درمان توسط بیماران پرداخت می شده است افزود: این میزان در حال حاضر به 9.5 درصد کاهش یافته است.


وی تصریح کرد: به صورت ماهانه حدود یک میلیارد و 500 میلیون تومان از محل هدف مندی یارانه ها بایت کاهش پرداخت سهم مردم در هزینه های درمان در استان هزینه می شود.


دلیجانی گفت: در راستای نظارت بر اجرای صحیح این طرح در بیمارستان ها فرمی بر بالین مریض ها نصب شده است که مراحل مختلف این طرح را ارزیابی می کند.


وی تحت پوشش قرار گرفتن 300 قلم دارو، انجام رایگان خدمات شیمی درمانی و پرتو درمانی، حمایت کامل از زایمان طبیعی، حمایت از داروهای ناباروری، حمایت از داروهای سرطانی را از مهمترین خدمات جید بیمه سلامت اعلام کرد .


مدیر کل بیمه سلامت استان یزد تصریح کرد: در آستانه هفته دولت نیز داروهای پیوند کبد، ریه و مغز و استخوان تحت تعهدات این بیمه قرار خواهند گرفت.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 395630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha