دولت در عرصه بین‌المللی به نحو شایسته عزّت کشور را حفظ کرده است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه اردبیل گفت: دولت محترم در عرصه بین‌الملل به نحو شایسته عزّت کشور را حفظ کرده است و حالا در کنار آن باید عزّت ملّت، مخصوصاً جوان‌ها حفظ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی امام جمعه اردبیل و نماینده ولی فقیه در استان ظهر امروز( 31 مرداد)در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل، از اهالی استان به خاطر استقبال شایسته از رئیس‌جمهور تشکر کرد و از مسئولین استانی خواست نامه‌ها و عرایض اهالی را با دقّت کامل و به نحو شایسته رسیدگی نمایند.


وی، با بیان اینکه مشکلات استان به‌طور کامل در شورای اداری به رئیس‌جمهور و معاون اجرایی و وزیران حاضر ارائه شده است، افزود: لزوم رعایت عدالت بین استان‌ها و از بین بردن فاصله و رساندن تمام استان‌ها به نقطه تساوی، لزوم رعایت عدالت بین آحاد ملت، لزوم حفظ عزّت رعیّت و لزوم توجه به قابلیت‌های منطقه در برنامه‌ریزی از جمله مواردی بود که در جلسه مطرح شد.


حضرت آیت‌الله عاملی، خطاب به مسئولان، ادامه داد: هیچ‌کس نباید حق ویژه، واسطه ویژه، سفارش ویژه و رابطه ویژه و تمکن و تمول پنهان داشته باشد چراکه میلیون‌ها دختر و پسر در کشور در آستانه تشکیل نهاد مقدّس خانواده و تأمین حداقل زندگی، چشم به تدبیر دولت دوخته‌اند و دولت محترم در عرصه بین‌الملل به نحو شایسته عزّت کشور را حفظ کرده است و حالا در کنار آن باید عزّت ملّت، مخصوصاً جوان‌ها حفظ شود.


امام جمعه اردبیل،اضافه کرد: ورود نزدیک به 10 میلیون توریست به استان قابلیتی بی‌نظیر است درحالی‌که استان آمادگی پذیرایی از این‌همه جمعیّت را ندارد و در این خصوص باید یک ردیف خاص برای اردبیل در بودجه باز شود.


نماینده ولی فقیه در استان، منطقه آزاد گردشگری سرعین، کمربند گردشگری سرعین، تخصیص اعتبار لازم برای کمربندی سوم اردبیل، تصویب مناطق نمونه گردشگری در منطقه نیر، نمین، خلخال و کوثر، الحاق مناطق شمال استان به منطقه آزاد ارس و توجه ویژه به کشاورزی و آب وظرفیت های این حوزه استان را از جمله مواردی عنوان کرد که رئیس جمهور و مسئولان استانی باید به آن توجه کنند.


آیت الله عاملی، به تکمیل سد کوثر، سه عمارت در گرمی و احداث سدهای معیشتی تأکید کرد و بیان داشت: علاوه بر این ظرفیت خلخال از جهت تولید آب در منطقه بی‌نظیر است و شایسته است سهم خلخال از قزل‌اوزن با دستور قاطع رئیس‌جمهور احیاء شود.


امام‌جمعه اردبیل در ادامه گفت: اظهار تأسف شد که رئیس‌جمهور با خط راه آهن اردبیل به پارس‌آباد مخالفت کرد و گفت«محصولات کشاورزی دشت مغان آن‌قدر نیست که خط راه آهن را توجیه کند» درحالی‌که محموله این خط آهن صرف محصولات کشاورزی نیست، بلکه اهالی مشکین‌شهر، اصلاندوز، پارس‌آباد، بیله سوار و گرمی و سه هزار و 500 مسافر آذری است که هرروز از مرز بیله سوار وارد استان ما می‌شوند.


امام جمعه اردبیل در پایان سخنان خود خاطر نشان کرد: آقای رئیس‌جمهور در سخنرانی خود به بخش عمده مطالبات متعرض نشده بودند و لذا در شورای اداری گلایه و ناراحتی خودم و مردم و افکار عمومی از نتایج سفر را به رئیس‌جمهور ابلاغ کردم و به‌تبع آن رئیس‌جمهور با الحاق شمال استان به منطقه آزاد ارس موافقت کردند.


پایان پیام/

کد خبر 395712

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha