عملکرد اشتون در مذاکرات اخیر غیرقابل توجیه است

سخنگوی کمیبسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مذاکرات ژنو 2، درباره ضرر بیانیه اشتون برای غرب گفت: عملکرد اشتون در این مذاکرات باعث افزایش بی اعتمادی ایران نسبت به غرب می شود.

کاظم جلالی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست اخیر ایران با 1+5 به خبرنگار شبستان گفت: سکوتی که در ابتدای این جلسه و با توجه به صحبت‌های جلیلی حاکم شد؛ کار بسیار خوبی بود.

وی اظهار کرد: اینکه جلیلی مذاکرات را از بحث تروریست و جنایاتی که در ایران انجام شد، آغاز کرد حسن سلیقه وی را می‌رساند که باید وی را تحسین کرد.

جلالی تصریح کرد: طبعا کشورهای غربی باید پاسخگو باشند و دیدیم که خانم اشتون نیز به دلیل اینکه کشورهای غربی این ترور محکوم نکرده بودند؛ از ایران عذرخواهی کرد.

وی در ادامه بیان کرد: هیئت ایرانی در این نشست تلاش کرد در چارچوب منافع ملی و راهبردی نظام گفت‌وگو و مذاکراتی را با 1+5 داشته باشد و از چند جهت این مذاکرات قابل توجه است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: به هر حال کشورهای غربی پس از اشتباهاتی که در مذاکرات گذشته با جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند تلاش کرده‌اند که این مذاکرات به شکل جدیدتری شکل گیرد و این خواسته آنها برای مذاکره بود، اگرچه جمهوری اسلامی ایران چارچوب هدفمند را برای حل این مسایل انتخاب کرده بود.

وی گفت: هیئت ایرانی در این مذاکرات تأکید کرد که رسیدن به انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران است و اینکه اگر قرار است مذاکراتی صورت گیرد باید موضوع‌اش دغدغه‌های مشترک دو طرف باشد.

جلالی تصریح کرد: آنچه که در این مذاکرات غیرقابل توجیه است عملکرد کاترین اشتون است که علی‌رغم موافقت‌هایی که با جمهوری اسلامی ایران داشتند که بر روی دغدغه‌های مشترک گفت‌وگوها انجام شود وی این را نادیده گرفت.

وی با تأکید بر اینکه آنها خلاف مذاکرات عمل کردند، بیان کرد: این‌گونه عملکرد دیوار بی‌اعتمادی ملت ایران را نسبت به این کشورهای غربی افزایش می‌دهد.

نماینده مردم شاهرود در خانه ملت تأکید کرد: ما تجربیات گذشته را هم داریم که تجربیات تلخی از عدم وفاداری به مذاکرات و گفت‌وگوها به پیمان‌ها است و غربی‌ها اولین بارشان نیست که این‌گونه موافقت‌های خودشان را در یک مدت کوتاه و فرصت کوتاهی بهم می‌زنند و طبعا این نوع رفتار بی‌اعتمادی را در ملت ایران تقویت می‌کند.

پایان پیام/


 

کد خبر 3958

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha