اعلام آثار برگزیده جشنواره آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی

خبرگزاری شبستان: دبیر جشنواره های رضوی در کهگیلویه و بویراحمد نمایش های برگزیده سومین جشنواره ملی آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی را اعلام کرد.

امین کمالوندی، مدیرکل و دبیر جشنواره های رضوی در کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مناسبت میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، حضرت معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت سومین جشنواره ملی آئین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی را برگزار می کند.

 کمالوندی در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره و اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های هنری به خصوص آئین های نمایشی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامی داشت تولید کنندگان و پدید آورندگان آثار برتر در زمینه سیره شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار گسترده این آثار و توجه ویژه هنرمندان به آداب و آئین های نمایشی از جمله این اهداف خواند.

 وی به موضوعات این جشنواره ملی اشاره و افزود: شناخت فرهنگ رضوی در آئین ها و آداب و رسوم و فرهنگ عامه، زندگی و آثار اصحاب امام رضا (ع)، شناخت اندیشه ها و زندگانی امام رضا (ع) و مضامین عالی فرهنگ رضوی، تاثیر اندیشه و اثار امام رضا (ع) در زندگی فردی واجتماعی و شناساندن کرامات و تاثیرات رفتاری امام رضا (ع) در زندگی انسان از موضوعات این جشنواره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تبیین ابعاد علمی و اجتماعی شخصیت و سیره امام رضا(ع)، توجه به ظرفیت فرهنگ ها و اعتقادات بومی و محلی با محوریت فرهنگ رضوی (آداب رسوم و آئین ها)، پرداختن به مفاهیم عالیه موضوعات نو وخلاق در فرهنگ رضوی و پرداختن به مفاهیم عالیه احادیث و روایات رضوی را از دیگر موضوعات این جشنواره ملی برشمرد.

کمالوندی با بیان این که فراخوان این جشنواره از سال گذشته منتشر شد، اظهار داشت: تا روز پایانی مهلت ارسال آثار، بیش از 50 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

وی با بیان این که کار داوری آثار را داوران مطرح انجام داده اند، عنوان کرد: هیئت داوران پس از پالایش آثار، هفت اثر برتر را جهت اجرا انتخاب و معرفی کردند.

دبیر جشنواره های رضوی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس رای هیئت داوران اثر "ماه تمام" به کارگردانی محمد حسن زاده از تربت حیدریه، اثر "تف و تف" به کارگردانی حسن عنایت پور از سبزوار، اثر "حلقه آتش" به کارگردانی آرش سارمان تبائیان از استان خوزستان و اثر "کفترک به شرط چاقو" به کارگردانی سعید خیراللهی از استان ایلام برای اجرا در جشنواره آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی برگزیده شدند.

کمالوندی اثر "غریبه" به کارگردانی امیر زارع زاده از سقز استان کردستان، اثر "جن و کنار" به کارگردانی رضا رفیعی از یاسوج و اثر "گلاک" به کارگردانی مشترک باقر رهضان نژاد و ناصری از شهرستان میناب استان هرمزگان را از دیگر آثار برگزیده این جشنواره جهت اجرا عنوان کرد.

وی گفت: این جشنواره از 9 لغایت 11 شهریور ماه جاری در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 396224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha