برنامه های دهه کرامت با رویکرد مردمی همراه باشد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان گفت: باید برنامه‌های پیش‌بینی شده برای دهه کرامت با رویکرد مردمی اجرا شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، محمدرضا سوقندی درنشست با اعضای ستاد برنامه های دهه کرامت در اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان با تبریک هفته دولت و پاسداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنرگفت: باید از ظرفیت ها وپتانسیل های مردمی در برگزاری جشن های دهه کرامت استفاده شود.

 

وی با اشاره به لزوم همکاری همه مردم و مسئولان در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های دهه کرامت اظهار داشت: استفاده از توان تشکل‌های مختلف و خود مردم در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت نیاز وضروری است.

 

سوقندی با بیان اینکه هر دستگاه اجرایی می تواند در برگزاری جشنهای دهه کرامت همکاری داشته باشد گفت: دبیرخانه کانون های مساجد استان سمنان وظایف پیشنهادی ستاد را به تمام دستگاههای مربوطه ارسال کنند.

 

به گفته مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سمنان برنامه های دهه کرامت امسال با رویکرد مردمی و محوریت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی در استان سمنان برگزار می‌شود.

 

وي افزود: قرار داشتن استان سمنان در مسیر زائران حضرت ثامن الحجج (ع) و حضرت معصومه(س) رسالت و نقش سنگینی بردوش مردم و مسئولان این استان به ويژه در ایام دهه کرامت قرار داده است.

 

سوقندی هدف از برگزاری جشنهای دهه کرامت را بستر سازی وهماهنگی توسط تشکلهای مردمی عنوان کردوافزود: رویکرد ما دولتی واداری کردن این جشن ها نیست.

 

وی با بیان اینکه ایام دهه کرامت سراسر در بردارنده فضایل اخلاقی و انسانی است، برنامه ریزی درست و بهره مندی از ظرفیت ها را در این باره مورد تأکید قرار داد.

 

سوقندی در این باره ضمن تأکید بر مردمی برگزار شدن جشن های رضوی در ایام دهه کرامت اعلام کرد: در سال های اخیر حضور خودجوش مردم و برگزاری جشن های رضوی و برنامه ها در این راستا شتاب بیشتری گرفته است و دستگاه ها بیشتر نقش حمایتی و نظارتی داشته اند.

 

مسئول دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین نشست با اشاره به عناوین روزهای دهه کرامت امسال اظهار داشت: شعار امسال عزم ملی ومدیریت جهادی درنشر فرهنگ اهل بیت (ع) است.

 

حجت الاسلام محمدرضا حدادیان با اشاره به اهمیت حضور مردم در برنامه‌های دهه کرامت افزود: کانون‌های مساجد نیز باید برنامه‌های متنوع و جذابی برای در این دهه داشته باشند و سیره و زندگی حضرت معصومه (ع) و امام رضا (ع) را برای مردم به ویژه قشر جوان تبیین کنند تا جوانان بیش از پیش از این دو بزرگوار الگو بگیرند.

 

دبیر ستاد گرامی‌داشت دهه کرامت در استان سمنان با تاکید به برگزاری جشن های دهه کرامت در مساجد اظهار داشت: مساجد در همه جا اثرگذار بوده و نقش داشته‌اند و اجرای برنامه در مساجد، تأثیرگذاری بیشتری را به دنبال دارد.

 

حدادیان خواستارارسال  یک نمونه از محصولات فرهنگی(تولیدی) مرتبط با دهه کرامت وبرنامه های این دهه توسط دستگاههای اجرایی به ستاد استانی مستقر در دبیرخانه نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان شدو گفت: انجام تبلیغات میدانی در برنامه های اصلی،آذین بندی سازمان ها در دهه کرامت،اطلاع رسانی وانعکاس برنامه ها وبرگزاری مراسم جشن از دیگر پیشنهاد ها است.

 

وی اظهار داشت: غبار روبی از مزار امامزادگان، برگزاری مراسم و جشنهای مولودی خوانی،ارسال پیامک تبریک دهه کرامت به اعضای  کانون فرهنگی هنری مساجد استان و جشنهای روز دختر و میلاد امام رضا (ع) از برنامه‌های دهه کرامت در استان سمنان است .

 

حدادیان با تأکید بر توجه ویژه به حضور پرشور مردم در مراسم‌های دهه کرامت امسال در استان سمنان بیان کرد: در برنامه‌های امسال سعی شده است تا با ایجاد نشاط و امید در مردم بر حضور آنان در جشن‌های و ویژه برنامه‌های دهه کرامت استان سمنان افزوده شود.

 

مسئول برگزاری جشنهای زیر سایه خورشیدنیز دراین نشست از برگزاری این جشن در دهه کرامت در سراسر استان خبر داد و افزود: این جشنها از دوازدهم شهریور ماه آغاز و به مدت پنج روز ادامه دارد.

 

حجت الاسلام حسنعلی عربی گفت:جشن های زیر سایه خورشید در همه هشت شهرستان‌ استان سمنان برگزار می‌شود.

 

وی از ورود خدام حرم رضوی به عنوان بخشی از جشن‌های زیر سایه خورشید نام برد و بیان کرد: استقبال از کاروان رضوی، عیادت از بیماران، غبارروبی مزار شهداء، جشن دختران، دیدار باخانواده های شهداء و جانبازان، حضور دربقاع متبرکه، حضور در مراکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست، دیدار با منتخبین تشکل های دانش آموزی و دانشجویی و قرائت نامه امام رضا(ع)، دیدار با علماء و ائمه جمعه، حضور در مراکز علمی و پژهشی، حضور در برنامه ویژه زوج های جوان، حضور در زندان ها و مراکز اصلاح تربیت، حضور در مناطق محروم مراسم جشن اصلی از برنامه اصلی جشن زیر سایه خورشید است.

 

عربی ادامه داد: همچنین جشن ولایت امام هشتم با سخنرانان مطرح کشوری ومداحی مداحان در سالن هلال احمر سمنان نیز برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: مسئولان و متولیان جشنواره دهه کرامت باید تلاش کنند تا با بستر سازی مناسب، برگزاری برنامه‌های مفید و معرفی کامل ظرفیت‌های فرهنگی و دینی آستان‌های مقدس، زمینه جذب حداکثری مردم، بخصوص جوانان را فراهم آورند

عربی شعار امسال جشن های زیر سایه خورشید را حضورتان درتمام زندگیمان جاری است یا علی ابن موسی بن الرضا (ع) عنوان کرد.

 

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان نیز در این مراسم گفت: دهمین جشنواره ملي داستان هاي رضوي كبوتر حرم از سري برنامه هاي جشنواره بين‌المللي امام رضا (ع) به مناسبت ميلاد با سعادت حضرت علي بن موسي الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) همزمان با دهه كرامت، روزهاي 9 و10شهريور در سمنان ومهدیشهربرگزار مي‌شود.

 

امیر هوشنگ باهنر از ارسال یک هزار و 36 اثر داستانی به جشنواره داستانهای رضوی کبوتر حرم خبر دادوافزود: این آثار از سوی 571 شرکت کننده از استانهای مختلف کشور به این جشنواره رسیده است که از نظر تعداد شرکت کننده 81 نفر و از لحاظ تعداد آثار 167 اثر بیشتر از جشنواره پارسال است.

 

وی گفت: بیشترین شرکت کننده با 84 نفر و 166 اثر به استان خراسان رضوی تعلق دارد و استانهای سمنان با 70 شرکت کننده و 102 اثر و تهران با 66 شرکت کننده و 111 اثر در رده های دوم و سوم قرار دارند و استان سیستان و بلوچستان نیز با یک شرکت در رده آخر است.

 

دبیر این جشنواره گفت: از این آثار 201 اثر در بخش داستان کوتاه کوتاه، 751 اثر داستانی کوتاه و 56 اثر داستانی بلند است و 28 اثر نیز غیر داستانی شامل دل نوشته، نامه و ... بوده است.

 

باهنر گفت: این آثار در سه مرحله و توسط سه تیم داوری مورد ارزیابی قرار گرفته که در نهایت 50 اثر به مرحله نهایی راه می یابند و در پایان در هر بخش هشت اثر و در مجموع 24 اثر برگزیده می شوند.

 

 معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: در حاشیه این جشنواره سه کارگاه تخصصی نیز برگزار می شود.

 

وی ادامه داد:آیین افتتاحیه این جشنواره در مجتمع فرهنگی هنری نیستان مهدیشهر و اختتامیه آن در تاتر شهر سمنان برگزار می شود.

 

کارشناس عترت سازمان آموزش وپرورش استان سمنان نیز دراین نشست با اشاره به برنامه های دهه کرامت اظهار داشت:برنامه های این ایام در تشکلهای فعال مدارس،ادارات شهرستان ها وکانون ها برگزار می شود.

 

کلانتری، از از وجود 520 هیات مذهبی دانش آموزی و18 هئیت مذهبی فرهنگی در آموزش وپرورش استان سمنان خبرداد.

 

اعضای ستاد شامل نماینده امور کتابخانه ها، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف ، استانداری و... نیز برنامه های پیشنهادی خود را عنوان کردند.

 

پایان پیام/

کد خبر 396703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha