برنامه های دهه کرامت شورآفرین باشد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون‎های مساجد گیلان با تاکید بر مردمی برگزار شدن جشن‎های دهه کرامت گفت: جشن‌های دهه کرامت شورآفرین باشد تا موج آن را در دیگر کشورها نیز مشاهده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام سلیمان پورابرهیم، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان امروز در جلسه هماهنگی جشن‌های مردمی دهه کرامت در دبیرخانه کانون‌های مساجد با تاکید بر مردمی برگزار شدن این جشن‌ها گفت: باید برنامه‌های دهه کرامت به گونه‌ای شورآفرین باشد که موج آن را در بقیه کشورها نیز مشاهده کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه دبیرخانه ستاد عالی کانون‌های مساجد با همکاری 31دستگاه‌ مختلف مذهبی، فرهنگی و اجرایی، شورای بزرگداشت دهه کرامت را تشکیل داد، گفت: شورای دهه کرامت بر اساس یک سند مشترک و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در دستگاه‌های عضو، برای توسعه جشن‌های دهه کرامت تلاش می‌کند.

 

حجت‌الاسلام پورابراهیم اظهارکرد: مهمترین رویکرد دبیرخانه شورا و دستگاه‌های عضو، حمایت و تقویت تشکل‌های مردمی برای نقش آفرینی در برگزاری جشن‌های دهه کرامت است که در استان‌ها دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد عهده دار این مهم است.

 

وی، با بیان اینکه رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج برنامه‌های دهه کرامت دارند، افزود: رسانه ملی باید با تلاش بیشتر، فرهنگ ولایی را در جامعه و دنیا ترویج کند.

 

برگزاری محفل انس با نماز ویژه دختران

در ادامه حجت الاسلام حمید نادم، کارشناس ستاد اقامه نماز بهزیستی استان از برگزاری محفل انس با نماز با حضور امام جمعه رودبار خبر داد و گفت: این مراسم ویژه دختران مراکز نگهداری شبانه روزی تحت پوشش بهزیستی است تا با فلسفه نماز آشنا شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به ارائه خدمات پیراپزشکی در شهرستان‌های رشت، فومن، انزلی و لاهیجان به مدت دو روز، 11 و 12 شهریور اظهارکرد: برگزاری همایش خانواده مطهر برای زنان بی سرپرست، معلولان جسمی، خانواده بهزیستی، دوره آموزشی مربیان مهدکودک با محوریت آموزش احکام و نماز برای مربیان و مدیران مهدهای کودک، مسابقه نامه بچه‌های مهدکودک به امام رضا(علیه السلام) از دیگر برنامه‌هاست.

 

حجت الاسلام نادم اظهار کرد: همچنین در این ایام  احداث شیرخوارگاه رشت کلنگ زنی می‌شود.

 

برگزاری جشنواره غذا در روستای گرزر ماسال

محمدتقی شعبانی، مسئول امور فرهنگی و ارتباطات میراث فرهنگی استان نیز در این جلسه از برگزاری جشن ویژه دهه کرامت و اردوی ویژه خواهران در بقعه خواهر امام رشت خبر داد.

 

وی با اشاره به برگزاری جشنواره غذا در روستای گرزر ماسال در 16 شهریور اذعان کرد: همچنین در روزهای پنج شنبه و جمعه(6 و 7 شهریور) جشنواره بومی محلی در موزه میراث روستایی دایر است.

 

اردوی قهرمانان ورزشی به بقاع متبرکه استان

ذبیح الله پورقنبر، کارشناس فرهنگی ورزش و جوانان گیلان گفت: همزمان با ایام دهه کرامت اردوی ورزشکاران قهرمان استان که در سطوح ملی و بین المللی دارای مقام‌هایی هستند به یکی از بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

به گفته وی، تجلیل از دختران و کارکنان زن اداره ورزش و جوانان و برگزاری مسابقات ورزشی تحت عنوان دهه کرامت از دیگر برنامه‎های این ایام است.

 

سید حسین عطیفی، کارشناس امور مساجد سازمان تبلیغات اسلامی گیلان از هماهنگی با مساجد و هیات‌های مذهبی جهت برگزاری جشن‌ها در مساجد  خبر داد و افزود: 70 روحانی مستقر در مساجد شهرستان‌ها در این جشن‌ها همکاری دارند.

 

پایان پیام/

کد خبر 397193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha