برگزاری 45 ویژه برنامه برجسته ایام دهه کرامت در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)

خبرگزاری شبستان: مدیر آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) با اشاره به برگزاری 45 برنامه برجسته ویژه ایام دهه کرامت در این آستان مقدس، گفت: سفره بزرگداشت احمد بن موسی (ع) را در سراسر استان برگزار می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام محسن اسماعیل پور، رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به برگزاری 45 برنامه برجسته ویژه ایام دهه کرامت در این آستان مقدس، گفت: سفره بزرگداشت احمد بن موسی (ع) را در سراسر استان برگزار می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بسترسازی مناسبی برای حضور اقشار و آحاد مردم مد نظر قرار گرفته است، افزود: نخستین جشنواره ادبی و هنری حضرت احمد بن موسی (ع) با این هدف به عنوان بزرگترین جشنواره جنوب کشور، اجرایی شد که استقبال خوب هنرمندان را در پی داشت.

این مقام مسئول این جشنواره را سرآغازی خوب برای سایر جشنواره ها در حرم مطهر دانست و تصریح کرد: بنا داریم مرکز برنامه های فرهنگی جنوب کشور را به سمت سومین حرم سوق دهیم.

وی با اشاره به اینکه آثار فاخری که در رشته های شعر، داستان، عکس، پوستر و خوشنویسی به این جشنواره وارد شده است، افزود: تا امروز این میزان آثار در خصوص حضرت احمد بن موسی (ع) یک جا تجمیع نشده بوده است.

حجت الاسلام اسماعیل پور بر لزوم ارتباط بین هنر و معارف اسلامی تاکید کرد و اظهار داشت: 2 هزار و 500 اثر به دبیرخانه رسید که در واقع یک هزار و 500 اثر به مرحله داوری رسید که 14 رشته داشتیم که سه داور در هر رشته داوری کردند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در هر رشته سه رشته اول تا سوم داشتیم و مجموعا 97 نفر شایسته تقدیر خواهیم داشت که مراسم اختتامیه روز یکشنبه از ساعت 16 و 30 دقیقه در حرم مطهر برگزار می شود، گفت: هفت کارگاه آموزشی برای رشته های مختلف برگزار می شود.

مدیر آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) از اجرای بزرگترین کاروان پیاده زیارتی به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و افزود: روز دوشنبه 10 شهریور تعداد 12 هزار نفر به صورت پیاده از دورترین نقطه به سمت شیراز خواهند آمد و از هفت محور به شیراز وارد می شوند.

حجت الاسلام اسماعیل پور، این سفر را یک سفر تربیتی و معنوی عنوان و تصریح کرد: این حرکت بزرگ یک موج عظیم فرهنگی را ایجاد می کند که در این راستا 55 کاروان از شهرستان های دور استان فارس با جمعیت 6 هزار و 400 نفر و 45 کاروان از شهرستان نزدیک با جمعیت پنج هزار و 900 نفر، حضور دارند.

وی با اشاره 20 ایستگاه در اطراف شهر شیراز برای پذیرایی، درمان و رفاهی در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تجلیل از خادمان عرصه های مختلفی که افتخار خدمت رسانی به حرم مطهر را داشتند، نیز در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) افزود: سعی شده تمامی اقشار که با حرم مطهر در ارتباط بودند و خدمتی ارائه کردند را در این مراسم 2 هزار نفری مورد تجلیل قرار دهیم.

وی از اجرای حرکت پیاده و نمادین ویژه دختران و بانوان شیرازی از حرم ام احمد (س) واقع در خیابان فرهنگ به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خبر داد و افزود: شرکت کنندگان در این مراسم با عنوان "طاهرین آفتاب"، با شاخه های گل، عطر و گلاب مراسم غبارروبی و عطر افشانی را انجام می دهند.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما آمادگی داریم ساماندهی حرم مطهر حضرت ام احمد (ع) را مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: 6 قاری بین المللی از جمله استاد مهدی عادلی در روز اول از ساعت 16 و 30 دقیقه به اجرای محافل انس با قرآن می پردازند.

رئیس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از برگزاری جشن بزرگ ویژه کودک و نوجوان خبر داد و افزود: در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) روز جمعه بعدازظهر برگزار می شود.

وی برگزاری شب شعر احمدی را به عنوان یکی از فاخر ترین برنامه های این ایام نام برد و تصریح کرد: امسال پنج ذیقعده و 10 شهریور شب بزرگداشت احمد بن موسی (ع) است که علاوه بر کاروان های پیاده حضور مردم را خواهیم داشت و سخنران مراسم حجت الاسلام ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

مدیر آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) از اعزام روحانی برای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) به کشورهای مختلف خبر داد و افزود: این روحانیون به کشورهای عراق، لبنان، مصر و بحرین سفر می کنند و در روز ششم ذیقعده در خصوص احمد بن موسی (ع) به سخنرانی خواهند پرداخت.

وی شستشوی حرم مطهر با گلاب ناب میمند، تعویض پرچم، سفره صلوات و برگزاری مراسم جشن را از دیگر برنامه های روز "امین ولایت" خواند و افزود: خدام حضرت را به شهرستان های فارس اعزام خواهیم کرد و بسته های فرهنگی و تبرکی حرم را بین مردم شهرستان ها توزیع می کنند.

حجت الاسلام اسماعیل پور از راه اندازی شبکه جوانان شبکه اجتماعی، آموزشی و تربیتی "سحاب" که شامل خدمتگذاران و علاقمندان حضرت هستند، خبر داد.

پایان پیام/

کد خبر 397209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha