اطلاعیه دبیرخانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس همزمان با آغاز دهه کرامت

خبرگزاری شبستان: دبیرخانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس همزمان با اول ذیقعده و آغاز دهه کرامت با صدور اطلاعیه ای ضمن گرامیداشت این ایام، از اقشار مختلف مردم برای حضور در برنامه ها و مراسم دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه ستاد دهه کرامت فارس، دبیرخانه ستاد بزرگداشت دهه کرامت استان فارس همزمان با اول ذیقعده و آغاز دهه کرامت با صدور اطلاعیه ای ضمن گرامیداشت این ایام، از اقشار مختلف مردم برای حضور در برنامه ها و مراسم دعوت کرد، در این اطلاعیه آمده است: حضور و وجود مبارک حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و خواهر عظیم الشان حضرت معصومه (س) و برادران معزز ایشان به ویژه حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ (علیهما السلام)، به عنوان سفیران هدایت و منابع خیر و برکت در ایران اسلامی، فرصت گران باری برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با فرهنگ قرآنی و نشر معارف ارزشمند علوی، فاطمی و رضوی است.

در این میان برپایی دهه کرامت با اجرای ده ‌ها برنامه متنوع فرهنگی و مذهبی به پاسداشت وجود آن بزرگواران، می تواند زمینه ساز آشنایی اقشار مختلف مردم با سیره ائمه معصومین (ع) و شناخت آرمان ‌های بلند شیعه باشد.

هر سال برنامه های بزرگداشت دهه كرامت از يكم الی يازدهم ذي القعده اجرا می شود و در اين ایام دستگاه های استاني به پیروی از ستاد مركزي برنامه هايي را پيش بيني مي كنند تا اين دهه به نحو شايسته برگزار شده و پيام آن در جامعه نشر يابد.

به منظور برگزاري مناسب اين دهه در استان ها رياست اين ستاد با استاندار، دبير آن مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي و دبير اجرايي آن مسئول دبيرخانه كانون هاي فرهنگي، هنري مساجد استان با محوریت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در سومین حرم اهل بیت (ع) است و هدف از مشاركت دستگاه ها و نهادهاي مردمي نشر معارف ديني و اهل بيت (عليهم السلام) بين آحاد جامعه صورت پذيرد.

بر اين اساس در فارس با برگزاري چند جلسه از جمله حضور مقامات كشوري و استاني در 15 مرداد سال 93 در محل کتابخانه آستان مقدس حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ (ع) و جلسات هم انديشي متعدد از خرداد ماه سال جاری با حضور اعضای ستاد و نماينده دستگاه ها برنامه هايي به پيشنهاد ادارات تدوين شد كه برخي نيز به صورت مشاركت اجرا خواهد شد.

در این اطلاعیه ضمن قدردانی از تمامي نهادهاي اجرایی فارس، به ويژه آيت الله ايماني نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه معزز شيراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت معظم آستان احمدی و محمدی (ع)، استاندار فارس، معاونان ايشان و ساير مسئولان كه با همدلي موجب شكوفايي و بروز شور و نشاط ديني و اجتماعي در اين دهه می شوند، از عموم عاشقان اهل بیت (ع) و ارادتمندان امام هفتم (ع) جهت حضور در برنامه های دهه کرامت دعوت به عمل آمده است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 397465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha