جشنواره "آیین های نمایشی" تبادل اندیشه ای بین مردم کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان ها

خبرگزاری شبستان: رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره "آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" نوعی تبادل اندیشه برای آشنایی مردم استان با سایر استان هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هماهنگی جشنواره ملی "آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" امروز (7 شهریور) با حضور مسئولان دبیرخانه این جشنواره و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در دفتر انجمن نمایش استان برگزار شد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد در ابتدای این نشست، گفت: در جلسه ای که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اعضای ستاد برگزار می شود قرار است مکان های محل اجرای نمایش ها مشخص شود.

رضا گشتاسب به دو دیدگاه در زمینه محل اجرای نمایش های این جشنواره ملی اشاره و افزود: قرار است در پارک ها و میادین معتبر شهر که مردم حضور جدی تری دارند، این آثار اجرا شود.

وی به دیدگاه دوم درباره محل اجراها اشاره و بیان داشت: نظری وجود دارد که این آثار در مکان های مسکونی و مجتمع ساختمانی که جمعیت بیشتری در آپارتمان ها وجود دارد، به نمایش در آیند.

وی اذعان داشت: با توجه به این که وضعیت امنیت و هماهنگی با نهادهای امنیتی و وضعیت نور و سیستم برای اجرای آثار مهم است که در صورت تامین این کارها، در جاهایی که مردم کمتر ممکن است با تئاتر مواجه شوند، این آثار در این مکان ها اجرا شوند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امیدواریم که این اتفاق بیافتد که مردم بیش از پیش با تئاتر آشنایی پیدا کنند؛ ضمن این که آثار بسیار خوب و ارزنده ای در این دوره ارائه شده و مطمئن هستیم که ارتباط بسیار خوبی با مخاطب برقرار می کند.

گشتاسب گفت: آیین های نمایشی زیبا، مفرح و ارزشمندی که از استان های دیگر با فرهنگ های مختلف به استان می آید و به نوعی تبادل اندیشه ای بین فرهنگ غنی استان ما و سایر استان های دیگر اتفاق می افتد و تبادل اندیشه برای آشنایی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با سایر استان هاست.

سومین دوره جشنواره ملی " آیین های نمایشی و پرده خوانی در فرهنگ رضوی" از 9 لغایت 12 شهریور ماه به میزبانی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

کد خبر 397483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha