شعر خوانی شاعران آئینی کشور در شب شعر "ملکوت هشتم" به میزبانی شیراز

خبرگزاری شبستان: شب شعر "ملکوت هشتم" با شعرخوانی شاعران آئینی کشور و استان فارس در شیراز، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، احمد همتی بوشهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امشب (8شهریور) در همایش شب شعر "ملکوت هشتم" که به مناسبت دهه کرامت در شیراز برگزار شده بود، امین ولایت بودن را از ویژگی های بارز شخصیتی حضرت احمد بنموسی شاهچراغ (ع) برشمرد و گفت: شاعران ما باید به این سمت حرکت کنند که در اشعار شاخص ولایت باشد چرا که حضرت شاهچراغ (ع) علیرغم سن بیشتر مردم را به بیعت با برادر خود امام رضا (ع) هدایت کرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در دهه کرامت باید سعی کنیم تا سبک زندگی اهل بیت (ع) را در زبان شعر به مستمعین منتقل کنیم.

همتی بوشهری همچنین با تاکید بر اینکه نقش اشعار و سروده های آئینی در ماندگاری ارزش های ناب اسلامی بسیار تاثیرگذار است، افزود: شاعران اگر استعداد خود را در این زمینه هدایت کنند، از شفاعت ایشان بهره مند می شوند.

براساس این گزارش، سید محمد امین جعفری حسینی، دبیر همایش شب شعر "ملکوت هشتم" نیز گفت: این شب شعر در چهار گوشه از ایران اسلامی شامل قم، شیراز، طبس و مشهد برگزار می شود زیرا مردم ایران در این چهار نقطه به خاندان آسمان اتصالی دوباره می یابند.

عضو شورای علمی همایش شعر ملکوت هشتم افزود: در ارسال آثار شاعران جوان گوی سبقت را از شاعران پیشکسوت ربودند و در توجه مخاطب نیز بیشتر موفق بودند.

خاطرنشان می شود، در این همایش که با حضور رئیس مرکز آفرینش‌ های هنری آستان قدس رضوی همراه بود،شاعران آئینی کشور و استان فارس در تالار همایش های مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس به شعرخوانی با موضوع امام رضا (ع) و حضرت احمد بن موسی (ع) پرداختند.

پایان پیام/

کد خبر 397862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha