نخستین جشنواره عکس پژوهی " شهر آسمانی" برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل از برگزاری اولین جشنواره عکس پژوهی " شهر آسمانی" در 2 بخش حرفه ای و آماتور خبر داد.

رحیم انور، مدیر بنیاد نهج البلاغه دفتر استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: اولین جشنواره استانی عکس پژوهی شهر آسمانی با هدف فرهنگ سازی و گسترش ارزش های اخلاقی و ثبت آثار خلاقانه با نگاهی به فرازهایی از نهج البلاغه برگزار می شود.

 

وی، با بیان اینکه این جشنواره توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل، بنیاد نهج البلاغه استان و انجمن سینمای جوانان استان اردبیل برگزار می شود، افزود: این جشنواره در 2 بخش حرفه ای و آماتور در شش سرفصل برگزار می شود.

 

انور، همیاری(تعاون، همکاری و مشارکت در امور شهری و اجتماعی)، مهربانی( احترام به بزرگترها، تعهد و مسئولیت پذیری)، همسایه( فرهنگ آپارتمان نشینی و توجه به حقوق همشهریان)، سلام( پیش دستی در سلام کردن و رعایت احترام متقابل)، بهداشت( محیط زیست و بهداشت فردی) و نشاط( امیدواری در جامعه) را از جمله عناوین این جشنواره بیان کرد.

 

مدیر بنیاد نهج البلاغه استان، با اعلام اینکه شرکت در جشنواره برای تمامی عکاسان حرفه ای و آماتور آزاد بوده و هیچ محدودیت سنی وجود ندارد، تصریح کرد: ارسال اثر از طریق پست الکترونیکی جشنواره به آدرس Ardebil@iycs.ir صورت می گیرد و هر عکاس می تواند حداکثر 10 قطعه عکس به صورت تک عکس ارسال کند.

 

وی، ضرورت دارا بودن کیفیت عکس هایی که با موبایل و تبلت گرفته شده اند، را یادآور شد و بیان داشت: عکس های ارسالی باید قبلاً در هیچ جشنواره ای شرکت نکرده باشند و نوشتن نام و نام خانوادگی صاحب اثر، عنوان، محل و تاریخ عکاسی آثار باید بر روی لوح فشرده نوشته شده باشد.

 

این مقام مسئول، در مورد ویژگی آثار نیز، تصریح کرد: آثار باید با فرمتjpg و قابل چاپ در سایز( 50در 70) و دقت تصویر با رزولیشن dpi300 و بدون روتوش، ویرایش، لوگو و نوشته ارسال و نوع عکس از نظر حرفه ای یا آماتور بودن در فرم مشخصات تعیین شده باشد.

 

انور، محل ارائه آثار در قالب سی دی را انجمن سینمای جوانان و بنیاد نهج البلاغه استان اردبیل عنوان و ادامه داد: کلیه آثار در 2 بخش حرفه ای و آماتور به صورت جداگانه داوری خواهند شد و تشخیص حرفه ای و آماتور بودن آثاری که توسط عکاس مشخص نشده باشد، به عهده داوران خواهد بود.

 

مدیر بنیاد نهج البلاغه استان، با اشاره به جوایز در نظر گرفته شده برای این جشنواره، گفت: جایزه بهترین عکس به معنای مطلق در یکی از موضوعات جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 10 میلیون ریال هدیه نقدی، در بخش عکاسی حرفه ای جایزه نفر اول در هر موضوع لوح افتخار و مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی و در بخش عکاسی آماتور جایزه نفر اول در هر موضوع لوح افتخار و مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی است.

 

وی، مهلت ارسال آثار را تا پایان وقت اداری 27 مهرماه 93 عنوان کرد و گفت: انتخاب و داوری آثار در روز 29 مهرماه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز در اول آبان ماه خواهد بود که محل دقیق نمایشگاه و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز متعاقباً از طریق سایت بنیاد نهج البلاغه اعلام خواهد شد.

 

انوری در پایان سخنان خود با اعلام اینکه انجمن سینمای جوانان ایران دفتر اردبیل و بنیاد نهج البلاغه استان نشانی دبیرخانه برای تحویل حضوری اثار می باشد، خاطر نشان کرد: فراخوان این جشنواره به زودی منتشر و در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 398370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha