نقش خیرین در پیوندهای اهدای عضو

خبرگزاری شبستان: هزینه پیوند ریه حدود 60 میلیون تومان است که 25 میلیون تومان آن از وزارت بهداشت تأمین و مابقی آن از طرف خیرین تقبل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، علی اکبر ولایتی، رییس دانشگاه مسیح دانشوری در نشست خبری جشن نفس گفت: اگرچه بیمارستان مسیح دانشوری اولین بیمارستانی نبود که عمل پیوند انجام داد اما از 13 سال پیش پیوند اعضا به صورت سازماندهی شده در آن دنبال می شود.

 

وی افزود: امروز تعداد کسانی که کارت اهدای عضو را امضا کرده اند به یک میلیون و 400 هزار نفر رسیده که در حال حاضر کشور ما به لحاظ گرفتن رضایت از خانواده های مرگ مغزی رتبه اول را در دنیا دارند.

 

به گفته ولایتی، کشور ما در خصوص اهدای اعضا نیز پس از مرگ مغزی جزء چند کشور اول دنیاست که نشان دهنده این است که اگر موضوعی به صورت صحیح برای مردم تبیین شود برای آنها قانع کننده خواهد بود.

 

وی اظهار کرد: پس از ایجاد مرکز فراهم آوری اعضا در بیمارستان مسیح دانشوری پیوند ریه در آن دنبال شد اما متوجه شدیم بعضی از بیماران دچار نارسایی قلبی نیز هستند که از آن پس پیوند قلب هم در این بیمارستان صورت می گیرد.

 

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از 140 پیوند قلب و بیش از 80 پیوند ریه در این بیمارستان صورت گرفته و به لحاظ پیوند ریه حرف اول را در منطقه می زنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه پیوند اعضا قله پزشکی است، گفت: گاها اهدای عضو شش نفر را احیا می کند و اگر در جایی بتوانند پیوند قلب را انجام دهند مابقی اعمال جراحی کار ساده ای برای آنها خواهد بود.

 

وی در پایان با اشاره به نقش خیرین در خصوص اهدای عضو تصریح کرد: هزینه پیوند ریه حدود 60 میلیون تومان است که 25 میلیون تومان آن از وزارت بهداشت تأمین و مابقی آن از طرف خیرین تقبل می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 398468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha