تکریم و بزرگداشت امامزادگان باعث رونق مسایل دینی و تقویت بنیه اعتقادی مردم می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر تکریم امامزادگان، افزود: تکریم و بزرگداشت امامزادگان باعث رونق مسایل دینی و تقویت بنیه اعتقادی مردم می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام سیدعلی صالح موسوی اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد شب گذشته (10 شهریور) در همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده مختار (علیه السلام) شهرستان بویراحمد ولادت ثامن ‌الحجج علی بن موسی الرضا (ع) را تبریک گفت و اظهار داشت: امروز پنجم ذی ‌القعده روز تکریم بزرگداشت امامزادگان در سطح کشور بوده که به همین مناسب برنامه‌ ای در این خصوص اجرا کردیم.

حجت الاسلام موسوی اعظم با بیان این که همایش های تکریم و بزرگداشت امامزادگان باید به نحو مطلوب و شایسته ای برگزار شود، افزود: هر کس باید به اندازه ظرفیت وجودی خود از سخنان ائمه اطهار (ع) بهره‌ مند شود.

وی تکریم و بزرگداشت امامزادگان را مربوط به یک روز خاص ندانست و خاطرنشان کرد: همان طور که طاعت الهی در هر لحظه اماکن ‌پذیر است از این ‌رو تکریم امامزادگان نیز باید همیشگی و مستمر باشد. ‌

این مسئول فرهنگی و هنری از بزرگداشت امامزادگان در همه شهرستان های استان خبر داد و تصریح کرد: مراسم گرامی داشت امامزاده سید محمد(ع) شهر سی ‌سخت 12 شهریورماه، امامزاده میرسالار (ع) شهرستان کهگیلویه 16 شهریور و این مراسم 14 شهریور در در امامزاده بی ‌بی رشیده (س) شهرستان چرام برگزار می‌شود.

موسوی اعظم در ادامه به اهداف برگزاری مراسم بزرگداشت امامزادگاناشاره و خاطرنشان کرد: ارتقاء معرفت نسبت به شأن امامزادگان در راستای تقویت بصیرت ‌افزایی و آشنایی با سیره و تاریخ امامزادگان عظیم ‌الشأن، تقویت بنیه دینی و مذهبی جامعه و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بیان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد برگزاری برنامه‌ های حرم تا حرم، جلسات قرآنی در جوار امامزادگان، برگزاری مراسم شب‌ های قدر و طرح آرامش بهاری را از برنامه ‌های فرهنگی اوقاف در سطح بقاع متبرکه عنوان کرد.

موسوی ‌اعظم با بیان این که هر امامزاده ‌ای که هیئت امنای آن فعال باشد، بدون شک ساخت و ساز آن بهتر خواهد بود، گفت: امیدواریم اعضای هیئت امنای امامزادگان حضور فعال و چشم ‌گیری داشته باشند.

‌پایان پیام/

کد خبر 398564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha