جشنواره های رضوی سبک زندگی اسلامی در جامعه را نهادینه می کنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره های رضوی در استان ها علاوه بر نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه، جوانان ما را با آموزه های اصیل اسلامی آشنا می کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان از ارومیه، محمدمهدی احمدی،  مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر روز گذشته(10شهریور) در آیین اختتامیه جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری که در سالن آمفی تئاتر نهاد کتابخنه های عمومی ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی جوانان ما را در برابر تهدید های فرهنگی غربی بیمه می کند، گفت: معرفی شاخص های اخلاقی والای امام رضا(علیه السلام) ما را در رسیدن به سبک زندگی مطلوب و اسلامی که همواره مورد تاکید ائمه اطهار(علیه السلام) و رهبران دینی بوده است یاری می کند.

 

وی افزود: انتخاب الگو های برتر تربیتی و فرهنگی برای ادامه زندگی می تواند مسیر زندگی ها را تغییر دهد، لذا باید در انتخاب الگوهای اسلامی در جامعه دقت شود.

 

این مسئول، با بیان اینکه با بهره گیری از این الگوها می توان فرهنگ عمومی جامعه را به فرهنگ سالم تبدیل کرد، تصریح  کرد: برگزاری جشنواره های رضوی در سال های متمادی امکان شناخت و نهادینه شدن الگوهای درست و اساسی را برای نسل امروز فراهم آورده است.



مدیرکل هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خاطرنشان کرد: نقش تاثیرگذار هنر در اعتلای فرهنگی جامعه بی بدیل است و برگزاری جشنواره های هنری در قالب های مذهبی در راستای رسیدن به اهداف مطلوب گامی بسیار ارزنده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه نیز در این آیین، با اشاره به به نیاز فرهنگی جامعه به برگزاری اینگونه جشنواره ها، گفت: باید در راستای شناخت ابعاد شخصیتی امام رضا(علیه السلام) تحقیقات بسیاری داشته باشیم تا بتوانیم با پیروی از سیره والای آن حضرت به سعادت دنیوی و اخروی دست یابیم.



وی، با بیان اینکه شعرا باید قدر جایگاه خود را بیشتر بدانند، اظهار داشت: قریحه شعری دارای پیچیدگی های خاص خود است که هر انسانی نمی تواند شعر بگوید، لذا شعرا که دارای زبان تاثیرگذار هنر هستند باید قدر این نعمت الهی را دانسته و در مسیر احیای ارزش های والای دینی، اخلاقی و مذهبی حرکت کنند.



امام جمعه ارومیه افزود: اگر ابزار شعر در راستای ترویج و تبلیغ دین اسلام و سیره و فرهنگ پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) باشد در این صورت ماندگار و جاودانه می شود.


گفتنی است، نهمین دوره جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، دوشنبه شب (10شهریور) با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

 

پایان پیام/

کد خبر 398606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha