پایان برنامه های دهه کرامت استان همدان با اختتامیه جشنواره دوبیتی رضوی

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از برگزاری اختتامیه جشنواره دوبیتی رضوی در همدان خبر داد و گفت: 708 رباعی و 395 دوبیتی مورد داوری قرار گرفت و به 16 نفر جوایزی اهدا شد.

فاضل عبادی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ با اشاره به برنامه‌ها‌ی دهه کرامت در همدان بیان کرد: برگزاری جشنواره دوبیتی سرایان رضوی برای نهمین سال متوالی اصلی ترین برنامه استان همدان به مناسبت دهه کرامت بود که این جشنواره ظهر دیروز با برگزاری اختتامیه به کار خود پایان داد.

فاضل عبادی با بیان این خبر افزود: 1600 اثر شامل 708 رباعی و 395 دوبیتی و مابقی در قالب های دیگر از 140 شاعر سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که توسط 3 داور استانی و کشوری به نام های سید مهدی موسوی، میرهاشم میری و بیژن ارژنگ در مراحل پایانی مورد داوری قرار گرفت و در اختتامیه به آثار برتر جوایزی اهدا شد.

وی در ادامه گفت: در راستای برنامه های دهه کرامت همچنین همایش سراسری دختران آفتاب همزمان با روز ولادت حضرت معصومه(س)، در مجتمع ابن سینا همدان برگزار شده بود.

وی در این خصوص گفت: همایش سراسری دختران آفتاب از برنامه‌هایی بود که هر ساله به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) با حضور بیش از یک‌هزار نفر از دختران همدانی اعضای کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و موسسات قرآن و عترت برگزار می شود.

وی در توضیح سایر برنامه های دهه کرامت این استان افزود: بازدید مدیران استان از آسایشگاه سالمندان در مورخ 8 شهریور ماه، برگزای جشن مردمی در کانون‌های فرهنگی مساجد استان، و برپایی نمایشگاه عکس رضوی از 6 تا 16 شهریور ماه با به نمایش گذاشتن 50 قطعه عکس با موضوع امام رضا(ع) در مجتمع آوینی از دیگر برنامه‌های این دهه در همدان بود.

کد خبر 398846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha