سومین دوره مسابقات تسنیم در خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، از برگزاری سومین دوره مسابقات تسنیم ویژه کارکنان و خانواده های دستگاه های فرهنگی استان خبر داد.

قاسم مقدمی، مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، از برگزاری سومین دوره مسابقات تسنیم ویژه کارکنان و خانواده های دستگاه های فرهنگی استان خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: این مسابقات توسط سازمان دارالقرآن‌الكريم و با همكاري ‌اداره كل تبليغات اسلامي با حضور 33 دستگاه فرهنگی در دو گروه «الف» شامل(کارکنان، همسران و فرزندان بالای 16 سال) و «ب» (فرزندان زیر 16 سال) برگزار می شود.

 

وی هدف از برگزاری این مسابقات را تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، انس بیشتر مردم با قرآن، ارتقای سطح معلومات و آموزه های قرآنی کارکنان دستگاه های فرهنگی و خانواده های آنها و ترغیب جهت ایجاد فضایی کاملا دینی و قرآنی در کل ادارات فرهنگی کشور عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه رشته های گروه «الف» شامل حفظ، قرائت و مفاهیم با رویکرد سبک زندگی اسلامی و رشته های گروه ب نیز شامل حفظ و قرائت است، اضافه کرد: رشته حفظ دارای سه موضوع حفظ موضوعی که 40 موضوع قرآنی با ترجمه را مطرح می کند، حفظ یک جزء و حفظ سه جزء پیوسته قرآن است.

 

مسئول دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، با بیان اینکه رشته قرائت نیز شامل قرائت به روش تدویر(ترتیل) و فصیح خوانی قرآن و صحت قرائت نماز است، تصریح کرد: در بخش مفاهیم نیز سبك زندگي اسلامي برگرفته بخش اول كتاب مفاتيح الحياه با عنوان تعامل انسان با خود است.

 

وی به رشته های بخش «ب» که شامل فرزندان در حال تحصیل کارکنان دستگاه های فرهنگی می شود، اشاره کرد و افزود: رشته حفظ شامل چهار آزمون در چهار مقطع سنی می شود که حفظ 10 سوره آخر قرآن ویژه مقطع سنی زیر هفت سال، حفظ 20 سوره آخر قرآن ویژه دوره اول دبستان، حفظ 30 سوره آخر قرآن ویژه دوره دوم دبستان و حفظ یک جزء قرآن ویژه دوره اول و دوم متوسطه است.

 

مقدمی، با بیان اینکه رشته قرائت قرآن نیز به صورت فصیح خوانی قرآن و صحت قرائت نماز برگزار می شود و ویژه دوره اول و دوم متوسطه است، عنوان کرد: ثبت نام این مسابقات از 11 شهریور تا 20 مهر و زمان مسابقات استانی 4 و 5 دی ماه و برگزیدگان به مسابقات کشوری که 29 و 30 بهمن برگزار می شود راه می یابند.

 

وی با بیان اینکه در خاتمه مرحله استاني مسابقات، علاوه بر تقدير انفرادي از برگزيدگان، در مرحله استاني، به سه خانواده برتر قرآني كه معدل امتياز آنها نسبت به سايرين بيشتر باشد، جوايزي اهدا خواهد شد، ادامه داد: امسال برای نخستین بار با توجه به نظر شوراي فرهنگي دفتر مقام معظم رهبري از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برای شرکت در این مسابقات دعوت به عمل آمده است.

 

وی با بیان اینکه در صورتی که نفرات اول استانی، حد نصاب امتياز جهت ورود به مرحله كشوري را كسب نکنند مسابقه در مرحله استاني خاتمه می یابد، یاد آور شد: در مرحله كشوري، به رشته حفظ موضوعي، 20 موضوع قرآني ديگر و به رشته مفاهيم فصل اول از بخش دوم كتاب مفاتيح الحياه با عنوان خويشاوندان افزوده می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 398954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha