زدودن غبار غربت از چهره صحیفه سجادیه کار بزرگ فرهنگی است

خبرگزاری شبستان: استاد حوزه و دانشگاه، زدودن غبار غربت از چهره صحیفه سجادیه را کار بزرگ فرهنگی دانست و گفت: فعالان فرهنگی مساجد استان هرمزگان عاشقان اهل بیت هستند.

به گزارش خبرنگار اعزامی نمایندگی خبرگزاری شبستان هرمزگان به محل برگزاری همایش سفیران ولایت 3 در قم، آیت الله محمد صادق(محی الدین) حائری شیرازی، استاد حوزه و دانشگاه در این همایش، زدودن غبار غربت از چهره صحیفه سجادیه را کار بزرگ فرهنگی دانست و گفت: فعالان فرهنگی مساجد استان هرمزگان عاشقان اهل بیت هستند.

وی افزود: اولین مسئله ای که برای شناخت امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه نیاز می باشد، شناسایی مبداء شناخت خود است.

آیت الله حائری شیرازی، با بیان اینکه عقل، حجت باطنی و ائمه(ع)، حجت ظاهری هستند، ادامه داد: کسانی که به حجت ظاهری وفادار ماندند، پیش از آن به حجت باطنی خود وفادار بوده اند.

وی اضافه کرد: آنهایی که با امام سجاد(ع)، رفتاری اسیرگونه کردند، به طور یقین پیش از آن حجت باطنی خود(عقل) را اسیر کرده بودند.

این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: در وجود هر انسانی، تصویری از امام سجاد(ع) به نام عقل و تصویری از یزید بن معاویه(لعنت الله علیه) به نام جهل به ودیعه گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه یزید فرزند جهل است، اظهار داشت: جهل از یزید بدتر است؛ زیرا آن چه جهل می خواهد، بخشی از آن را یزید می تواند انجام دهد و قسمتی را قادر به انجامش نیست.

آیت الله حائری شیرازی، انسان کامل را الگوی انسانیت معرفی کرد و گفت: امام سجاد(ع)، انسان ایده آل و کامل و الگوی راستین بشریت است.

وی در ادامه افزود: عالم باید با اسلام منهای امامت به چیزی تبدیل شود، تا فرهنگ امامت به بهترین وجه شناسایی شود.

حائری شیرازی بیان داشت: گروهک تروریستی داعش که از منطق، انصاف و مرودت بویی نبرده است با عمال پلید خود آمده است تا بگوید که با شیعه می جنگد ولی مردم با دیدن عملکرد آنها بیش از پیش به سمت تشیع گرایش پیدا می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قبل از ظهور حضرت ولی عصر(عج)، ظهور نور حضرت اتفاق می افتد، گفت: جمهوری اسلامی، آغاز طلعت صغری امام زمان(عج) است.

پایان پیام/

کد خبر 399400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha