کتابداران نمونه شهرستان اردبیل تجلیل شدند

خبرگزاری شبستان: کتابداران نمونه اردبیل در جلسه شورای اداری کتابخانه های عمومی این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، داریوش سفیدی، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان پیش از ظهر امروز( 15 شهریور) در این مراسم که در کتابخانه عمومی شهید مطهری برگزار شد، اظهار داشت: کتابداران کتابخانه های عمومی اردبیل بیشترین نقش را در توسعه فرهنگ مطالعه در استان بر عهده دارند.

 

وی، با بیان اینکه شهرستان اردبیل بیشترین بار توسعه فرهنگی را در استان بر دوش دارد، افزود: در سال فرهنگ و اقتصاد، افزایش سرانه مطالعه در استان اردبیل، عزم همه نیروها را می طلبد و در این راستا تلاش کتابداران مصداق جهاد فرهنگی است.

 

سفیدی، افزایش سرانه مطالعه و کتابخوانی در بین اعضای جامعه را باعث کاهش ناهنجاری های اجتماعی عنوان کرد و گفت: شهرداری های استان باید با پرداخت سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها و تسویه بدهی ها، این نهاد فرهنگی را در رسیدن به اهداف عظیم خود یاری کنند.

 

شهرستان اردبیل 14 کتابخانه عمومی دارد

در ادامه این جلسه بهرنگ عظیمی رئیس کتابخانه های عمومی استان نیز با تقدیر از تلاش‌های کتابداران اردبیلی، موفقیت آنها را در خصوص آمار ثبت کتب امانتی و برگشتی ستودنی دانست و گفت: شهرستان اردبیل با دارا بودن 14 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی، بیشترین تعداد کتابخانه عمومی در سطح استان را تحت مدیریت دارد.

 

همچنین در این جلسه، کتابداران اردبیلی با بیان نظرات و مشکلات خود، طرحهای مورد نظر در خصوص افزتیش کمی و کیفی خدمات کتابخانه ای را مطرح کرده و در ادامه نیز از کتابداران نمونه با اهدای لوح و هدیه، تقدیر بعمل آمد.

 

پایان پیام/

کد خبر 399619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha