برگزاری نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز در ارومیه

خبرگزاری شبستان: نخستین جشنواره خیرین کتابخانه ساز با هدف جلب مشارکت و بهره‌گیری از کمک های خیرین درراستای ساخت و راه‌اندازی کتابخانه‌های عمومی ظهر امروز(15 شهریور) در شهرستان ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه،علی آخوندیان، مدیر عامل مجمع خیرین کتابخانه ساز آذربایجان غربی در این مراسم، گفت: کمک به بازسازی، نوسازی،تجهیز و نگه داری کتابخانه های عمومی،مساعدت و همکاری در اداره کتابخانه های عمومی، مشارکت فکری و فرهنگی در راستای بهره برداری بهینه و ترویج مطالعه مفید در بین مردم از دیگر اهداف برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه ساز می باشد.

وی افزود: از آغاز تاسیس این انجمن در استان تاکنون هفت شهرستان استان اقدام به برگزاری جشنواره خیرین کتابخانه ساز کرده اند که در اولین جشنواره استانی تعهدات خیرین کتابخانه ساز استان جمع بندی و اعلام می شود.

آخوندیان اضافه کرد: کتاب و کتابخانه سازی نیز یکی از مهم ترین مسائل قابل مطرح در جامعه امرروزی می باشند زیرا پیشرفت هر کشور بستگی به گسترش فرهنگ مطالعه در آن کشور دارد.

در ادامه این مراسم،محمدقسیم عثمانی، نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به خاطر تحریم های سلطه جویانه و برخی مسایل دیگر با محدودیت منابع مالی مواجه است و در این موقعیت مشارکت های مردمی می تواند نقش مهمی در رفع برخی از مشکلات داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه کتابخانه ها جزو  اولویت های دولت در وضعیت فعلی نیستند و بنابراین در این وضعیت باید مردم و خیرین فرهنگی پای کار بیایند.

عثمانی خاطر نشان کرد: نگاه فرهیختگان و خیرین بخش های مختلف فرهنگی به مسایل باعث می شود تا برخی از موضوع هایی که به عنوان اولویت دولت محسوب نمی شوند با مشارکت های مردمی حل و فصل شوند.

این مسئول، تشکل ها و نهادهای مردمی را حلقه پیوند بین دولت و فرهیختگان دانست و ادامه داد: تشکل ها و نهادهای مردمی نگاه و عقاید دولت با فرهیختگان را به هم پیوند می زنند و موجب نوعی کمک های غیرمحسوس به ارتقای فرهنگ جامعه و حل مشکلات می شوند.

گفتنی است، انجمن خیرین کتابخانه ساز در سال 91 در آذربایجان غربی تشکیل شده و هم اکنون در 11 شهرستان این استان فعال می باشد.

پایان پیام/

کد خبر 399757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha