پيشرفت و توسعه كشور با ترويج فرهنگ مطالعه محقق مي شود

خبرگزاري شبستان:مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان با تاكيد بر ترويج فرهنگ مطالعه گفت: پيشرفت و توسعه كشور با ترويج فرهنگ مطالعه محقق مي شود.

غلامرضا ياوري، مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان در حاشيه برگزاري دهمين نمايشگاه كتاب اصفهان به خبرنگار خبرگزاري شبستان در اصفهان گفت:در دين مبين اسلام به مطالعه و كتابخواني توجه ويژه اي شده است و اهميت كتاب و كتابخواني به اندازه ا ي است كه خداوند متعال به قلم و به انچه مي نويسد قسم ياد مي كند.

 

وي افزود: پيشرفت و توسعه كشور با ترويج و نهادينه كردن فرهنگ مطالعه محقق مي شود و دراين راستا مسئولان بايد نگاه جدي تر داشته باشند.

 

ياوري افزود: مطالعه و كتابخواني در هدايت انسان و پيشرفت هاي علمي، فرهنگي و اجتماعي بر همگان مبرهن است به گونه اي كه از مطالعه وكتابخواني به عنوان يكي از برترين عبادت ها ياد مي شود.

 

وي تصريح كرد: براي ترويج فرهنگ مطالعه بايد كتاب هاي مختلف به آساني در دسترس افراد قرار گيرد كه احداث كتابخانه هاي عمومي و برپايي نمايشگاه هاي كتاب در اين زمينه راهگشاست.

 

مدير كل كتابخانه هاي عمومي استان اصفهان افزود: برپايي نمايشگاه كتاب از رويدادهاي مهم فرهنگي است كه جامعه را به سمت پيشرفت ياري مي رساند.

 

ياوري با بيان اينكه خوشبختانه كتاب در سبد كالايي خانواده ها قرار گرفته است،‌گفت: بايد فرهنگ مطالعه را از كودكي ترويج دهيم چرا كه كودكان آينده سازان ايران اسلامي هستند و بايد دانش و آگاهي آنها را با ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني ارتقا بخشيم.

 

گفتني است،‌ دهمين نمايشگاه كتاب اصفهان از "15-22 شهريور" در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان برپاست.

 

پايان پيام/

کد خبر 400178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha