تحصیل بالغ بر 500 دانش آموز در مدارس صدرای استان یزد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد از تحصیل بالغ بر 500 دانش آموز در سال تحصیلی جدید در مدارس صدرای استان خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین سید شرف الدین حسینی کوهستانی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد، با اشاره به راه اندازی مدارس صدرا در استان یزد از سال 1385 در گفتگو با خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضربالغ بر 500 نفر در این مدارس مشغول تحصیل می باشند.

 

وی با بیان اینکه با شروع سال تحصیلی جید چهار مدرسه صدرا در استان افتتاح می شود افزود: 2باب از این مدارس در شهرستان یزد و یک باب در شهرستان های بافق و مهریز افتتاح می شود.

 

حسینی کوهستانی با بیان اینکه در مجموع در حال حاضر 9 دبیرستان صدرا در استان فعالیت دارند اظهار داشت: از این تعداد پنج مدرسه مربوط به برادران و چهار مدرسه مربوط به خواهران می باشد.

 

وی اولویت ساخت مدارس صدرا را با شهرستان ها ی محروم استان دانست و افزود: در همین راستا اولین مدرسه صدرای استان در شهرستان طبس ساخته شد که با جدایی طبس از استان این مدرسه از تعداد مدارس صدرای استان خارج شد.

 

کوهستانی گفت: در حال حاضر در شهرستان های ابرکوه، بافق، مهریزو یزد دو مدرسه و در شهرستان خاتم یک مدرسه صدرا فعالیت دارد.

 

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید 120 دانش آموز جذب مدارس صدرای شهرستان یزد می شوند افزود: طی روزهای 16 و 17 شهریور اردوی توجیهی برای دانش آموزان جدیدالورود در ارودگاه امام جعفر صادق (ع) منشاد برگزار می شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در تبیین اهداف راه اندازی مدارس صدرا گفت: شناسایی،جذب و تربیت نوجوانان عقلاقه مند و مستعد به علوم انسانی، رشد دینی و اسلامی دانش آموزان، استحکام بخشیدن به مکارم اخلاقی، تربییت دینی نسل جوان، تربیت دانشآموزان مستعد برای ورود به دانشگاه ها و حوزه های علمیه، زمینه سازی برای تحقق سند چشم انداز جمهوری اسلامی ایران در افق 1404 در حوزه دینی و پاسخ به نیازهای نسل جوان در حرکت به سوی دینداری و ولایتمداری از مهمترین اهداف راه اندازی این مدارس است.

 

وی با بیان اینکه در مدارس صدرا به صورت تخصصی تنها رشته علوم و معارف اسلامی تدریس می شود افزود: دانش آموزانی که در این رشته تحصیل می کنند در مجموع 45 واحد عمومی و 51 واحد تخصصی و در دوره پیش دانشگاهی 24 واحد را سپری می کنند.

 

کوهستانی تصریح کرد: در این مدارس علاوه بر دروس متداول دروسی نظیر تفسیر و علوم قرآنی، اخلاق، تاریخ اسلام، قرادت و تجوید قرآن، فن سخن وری و... تدریس مس شود.

 

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد افزود: تاکنون بالغ بر 110 نفر از مدارس صدرای استان فارغ التحصیل شده اند.

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 400329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha