احداث مسجد - مدرسه رهیافتی نو برای تربیت دینی، اخلاقی در جامعه

خبرگزاری شبستان:شهردار منطقه 10 از آغاز عملیات احداث مسجد - مدرسه حضرت معصومه (س) با هدف رشد تربیتی و دینی دانش آموزان بر اساس مسجد محوری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 10، فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با تاکید بر این که قشر محصل جامعه باید در همه ی ابعاد علمی، تربیتی، اخلاقی و دینی به سمت تکامل گام بردارند، گفت: مسجد، مدرسه و خانواده به عنوان محورهای تعالی بخش جامعه نقش اساسی در تربیت، رشد و شکوفایی استعدادها ارتقا فرهنگ دینی و خودباوری دانش آموزان ایفا می کنند و بر همین اساس رویکرد مدیریت شهری استفاده از ظرفیت های مساجد برای ارتقا فرهنگی دینی است.

وی افزود: مدیریت شهری منطقه در سال جاری، احداث دو مسجد-مدرسه را در دستور کار قرار داده که هم اکنون برای اجرای این طرح عملیات تخریب سالن فرسوده واقع در دبیرستان شاهد “دخترانه حضرت معصومه (س)” در ناحیه 3 شهرداری منطقه 10 آغاز شده و با پیشرفت 80 درصدی در دست اجراست.

به گفته عظیمی مسجد– مدرسه حضرت معصومه (س) در دو طبقه و با زیربنای 264 مترمربع و اعتبار 500 میلیون تومان در سال جاری آغاز و در شش ماهه ابتدای سال آینده به بهره برداری می رسد.

شهردار منطقه 10 با بیان اینکه امکان استفاده و بهره مندی عموم شهروندان از فضای مسجد از طریق ایجاد مسیر تردد از داخل مدرسه و از خیابان انجام خواهد شد افزود: علاوه بر اجرای طرح مزبور، مناقصه احداث مسجد-مدرسه ارشاد واقع در دبیرستان ارشاد شهید احمدی روشن در ناحیه 1 این شهرداری به چاپ رسیده و طی یک ماه آینده عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 401049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha