وصول زکات درکشور رشد داشته است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای مرکزی زکات کشوراز رشد وصول زکات درکشور خبرداد.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حسین نبی لو درگفتگو با خبرنگاران درسمنان از وصول حدود دو هزار میلیارد ریال زکات از ابتدای سال جاری خبر داد و گفت: وصول این مقدار زکات، حدود صد در صد رشد نسبت به مدت مشابه دارد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت زکات طی سالهای اخیر در کشور رشد تصاعدی داشته است پیش بینی کرد:میزان زکات جمع آوری شده در کشور در سال جاری به 400 میلیارد تومان افزایش یابد .

دبیر شورای مرکزی زکات کشور اولویت اصلی در هزینه‌کرد زکات کمک به فقرا و نیازمندان اعلام کردوافزود: به‌طوری که از میزان زکات جمع‌آوری شده حدود 50 درصد برای نیازمندان مصرف می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته میزان زکات جمع آوری شده حدود 271 میلیارد تومان  بوده است افزود: 300 میلیارد ریال از سوی دولت برای کمک به فقرا و اجرای پروژه های عمرانی هزینه شد.

نبی لوتصریح کرد: یک هزار و 100 میلیارد ریال در امور تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل و مسکن به فقرا کمک شد و یک هزار و 900 میلیارد ریال نیز برای اجرای پنج هزار و 49 پروژه عمرانی در کشور از محل زکات هزینه شد.

وی اظهار کرد: امسال حدود بیش از چهار هزار و 900 طرح در سطح کشور در نظر گرفته شده است که با جمع آوری زکات می توان در راستای اجرای این طرح ها اقدام کرد.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور تصریح کرد: در سطح کشور در زمینه زکات حدود 30 هز نفر عاملان افتخاری زکات در روستاها هستند و 400 نفر روحانی موظف داریم که این مبلغان به روستاها اعزام می شوند.

 وی اظهار کرد: امسال با توجه به نامگذاری سال دولت برنامه های زیادی را دارد که در بحث اقتصاد و مدیریت جهادی از این برنامه ها استفاده می کنیم که در این راستا با سازمان های اقتصادی تعامل و همکاری زیادی را داریم.

 نبی لو گفت: در بحث دیگر نیازهای مردمی در نظر گرفته می شود که در این راستا و برای برطرف کردن مشکلات مردی و نیازهای مردم پروژه هایی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه استان گلستان با وصول 210 میلیارد ریال بیشترین میزان وصول زکات را در سالجاری داشته است، ادامه داد: تمام استانها به جز سه استان، فراتر از میزان پیش بینی شده عملکرد داشته اند

نبی لوسمنان را از استانهای نمونه کشور در وصول زکات عنوان و خاطرنشان کرد: سمنان از استانهای دارای برنامه مدون در وصول زکات است و امسال پیش بینی سه برابری وصول زکات محول شده به این استان را در دستور کار قرار داده است.

وی با اعلام اینکه هنوز هم تا کاهش و زدودن فقر از جامعه فاصله زیادی وجود دارد، ادامه داد: امروز شاهد رشد چشمگیری در زمینه دریافت زکات هستیم.

نبی لو با تاکید بر اینکه پرداخت زکات بسیاری از ناهنجاری‌ها را کاهش می دهد، اظهار کرد: این فریضه الهی نیازمند مستندسازی و ساختارسازی در کمیته امداد است و ما باید زکات را به سوی نیازمندان هدایت کنیم.

پایان پیام/

کد خبر 401160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha