200 میلیارد تومان زکات در کشور وصول شده است

خبرگزاری شبستان: دبیر شورای مرکزی زکات کشور گفت: 200 میلیارد تومان زکات در کشور از ابتدای سال تاکنون وصول شده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، حسین نبی لو در جلسه کارگروه سبز خزری که با حضورمشاورمعاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد ، معاونان مشارکتهای مردمی استانهای گیلان ، مازندران ،گلستان ، سمنان ، زنجان و خراسان شمالی ونیز مسئولان زکات در سالن جلسات کمیته امداد استان سمنان تشکیل شد با اعلام این مطلب گفت: با تلاش و همت استانهای کشور تا کنون 200 میلیارد تومان زکات جمع آوری شده است خاطر نشان کرد این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد 100 درصدی برخوردار است.

نبی لو با بیان اینکه از استان گلستان به عنوان استانی که تا کنون 21 میلیارد تومان زکات جمع آوری کرده به عنوان استان برتر کشور یاد کرد.

وی گفت: استان سمنان نیز تا کنون 10 میلیارد تومان زکات وصول کرده که این موفقیت به خاطر تدین و اعتماد مردم به این نهاد ، اثرگذاری مصرف زکات و هماهنگی و همراهی رسانه ها چون صدا و سیما و خبرگزاریها در امر تبلیغ با این نهاد در استان بوده است.

دبیر شورای مرکزی زکات کشور سهم تشویقی دولت درامر زکات جمع آوری شده را 100 ملیارد تومان اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با توجه قول مساعد دکتر نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور و سخنگوی دولت که عضو شورای مرکزی زکات است این مهم تحقق یابد.

وی گفت در راستای برنامه های فرهنگی زکات ، امسال آموزش تخصصی 14 هزار مبلغ زکات که غالبا تبلیغات چهره به چهره خواهند داشت و استفاده از ارباب جراید و نخبگان دانشگاهی در برنامه این دبیرخانه قرار دارد

نبی لوهدف از تشکیل این کارگروه را ارزیابی عملکرد ، تبادل اطلاعات تجربیات و همفکری برای انجام امور اجرایی ظرفیت زکات عنوان کرد.

پایان پیام/

کد خبر 401171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha