رعایت آداب پرداخت زکات بسیار مهم است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه جیرفت در همایش زکات، رعایت آداب پرداخت زکات را بسیار مهم و مورد تاکید ائمه اطهار و دین اسلام دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جیرفت، حجت الاسلام و المسلمین، رضا کرمی پور، امام جمعه جیرفت امروز (25شهریور) در همایش زکات با بیان آداب پرداخت زکات اظهار داشت: رعیت آداب زکات در کنار ثواب انجام این فریضه الهی بسیار مهم است و آثار روحی و روانی به همراه دارد.

 

وی به حدیثی از پیامبر اکرم (ص)اشاره کرد که قرار دادن قصری در بهشت را نتیجه عاشقانه پرداخت کردن یک دانه گندم به عنوان زکات می داند و افزود: انجام عاشقانه واجبات الهی، نشانه عشق و علاقه به خداوند است.

 

نماینده ولی فقیه و امام جمعه جیرفت بیان داشت: ادب اجتماعی نیز از آداب پرداخت زکات است و زکات دهنده باید بداند که زکاتی که می پردازد قبل از اینکه به دست فقرا و نیازمندان  برسد در دستان خداوند متعال قرار می گیرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کرمی پور تصریح کرد: رعایت ادب زمانی و پرداخت به موقع زکات از مسائلی است که از طرف ائمه بر آن تاکید شده و پیامبر اکرم (ص)در حدیثی از مومنین می خواهد که در پرداخت زکات واجب سرعت داشته باشند.

 

وی با تقدیر از کمیته امداد که جمع آوری و توزیع عواید زکات را بر عهده دارد تاکید کرد: جمع آوری زکات در روستاها و مناطق مختلف در مساجد انجام شود که به عنوان یک واجب چون نماز به ترویج آن کمک می کند.

 

کرمی پور، دل چرکین نبودن در پرداخت زکات و درخواست دعا از فقیر و مستمند را از دیگر آداب پرداخت زکات دانست و گفت:  گندم و خرما در جنوب کرمان بسیار زیاد است، بنابراین از شهرستان های جنوبی کرمان که زکات واجب شامل می شود توقع بیشتری است که این فریضه واجب الهی را به خوبی انجام دهند.

 

 

پایان پیام/

 

 

 

کد خبر 402385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha